سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به دیدن عروس لرستان بروید

«آبشار آب سفید» در 50 کیلومتری شهرستان الیگودرز یکی از مکان‌های دیدنی در فصل بهار است.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران، روزهای نوروز فرصت مناسبی است تا همه مردم می‌خواهند که روزهای تعطیل خود را به سفر و گردش روند تا این ایام بهترین استفاده را در کنار خانواده‌ خود داشته باشند آبشار یکی از مکان‌هایی است که می‌توان زمان خوشی را در کنار آن گذراند، در آبشار آب سفید یکی از این جاذبه‌های طبیعی استان لرستان است.


«آبشار آب سفید» در استان لرستان واقع شده این آثار در جنوب شرقی این استان و در دامنه کوه‌های زاگرس و در کنار کوه بلند قالی کوه در بخش بشارت زلقی از شهرستان الیگودرز قرار گرفته است و دسترسی به آن با جاده از شهر الیگودرز امکان پذیر است.


آب این آبشار از دل تونلی در دل یک کوه سنگی بیرون می‌آید، ارتفاع آبشار 70متر و عرض تاج آن در فصل پرآبی به 8متر می‌رسد این آبشار به رود رودبار لرستان می‌پیوندد و سرانجام به دز می‌ریزد می‌توان گفت: به علت اینکه آب آن به صورت مخلوط با هوا بر اثر برخورد با سنگ‌ها به شکل حباب سفید در می‌آید به آب سفید معروف شده است.


این آبشار در حدود 50 کیلومتری شهر الیگودرز واقع شده است آبشار "آب سفید" در فصل بهار با پوشش جنگلی و گیاهی زیبایی در اطراف آبشار طراوت خاصی به این منطقه توریستی بخشیده پذیرای گردشگران زیادی است.


در امتداد مسیر دسترسی به این آبشار زیارتگاه "مومد حسن" قرار دارد که در میان ساکنین مناطق بختیاری نشین از جایگاه بالا و قابل احترامی برخوردار است.





انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.