سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«سعید عاکف» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

باید فاتحه‌ی ادبیات را خواند

عاکف،‌ ناشر و نویسنده گفت: باید فاتحه‌ی ادبیات را با توجه به مشکلات موجود بر سر راه فعالیت‌ ناشران خصوصی خواند.

سعید عاکف، ناشر و نویسنده در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه تولید کتاب از ملزومات اولیه‌ی ادبیات به حساب می‌آید، گفت: امروزه چند ناشر به معنای واقعی کلمه کتاب تولید می‌کنند و هزاران ناشر نیز کتابسازی می‌کنند ولی آنچه کار ناشران متعهد به تولید کتاب را دشوار کرده چیزی به جزء هزینه‌‌ی بالای کاغذ و گذر از تمامی مراحل چاپ چون صحافی و چاپخانه نیست. 

وی افزود: ادبیات در سال 1393 از نظر من به عنوان یک ناشر خصوصی فعال اسفناک بوده و اگر هم به تعرفه‌های جدید تعریف شده برای کاغذ توجه کنیم باید بگوییم که باید فاتحه‌ی باقی مانده ادبیات را خواند. 

این ناشر ادامه داد: من که یک ناشر خصوصی به معنای واقعی کلمه هستم، نمی‌گویم که در کشور مشکل و گرفتاری نبوده و تا آخرین قطره‌ی خون هم حاضر به جنگیدن با تمامی مشکلات هستم اما این به معنای آن نبوده که مسئولان باید خود را بی خیالی بزنند.  

عاکف اظهار داشت: یکی از بهترین کارها که امروزه بدون در نظر گرفتن هویت فرهنگ ترویج شده در کشور‌های دیگر مد نظر این جوامع قرار گرفته این است که آنها بگویند فرهنگ و  هنر حرف اول را می‌زند اما ما با  توجه به اینکه مباحثی چون ورزش و تجارت هم اکنون جزء اولویت‌های اول مان قرار گرفته‌اند و ا گر چیزی در ته بودجه باقی ماند صرف فرهنگ می‌شود اگر به همین گونه اقدام کنیم در آینده‌ای نزدیک فاتحه خوان ادبیات خود می‌شویم. 

وی افزود: به نظر من اگر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با هر رویکردی که دارد مشکل اختصاص اولویت‌ مناسب به فرهنگ را حل نکند خود و اطرافیانش را به  ورطه‌ی نابودی می‌کشاند. 

بنابر  گفته‌های عاکف اگر رئیس جمهور به فرهنگ کشور نپردازد جامعه‌ی ما به سمت نابودی می‌رود. 

این ناشر با تاکید بر اینکه قانون کپی رایت باید در کشور اجرا بشود، خاطر نشان کرد: در صورت اجرای این قانون از بسیاری موارد استفاده‌ی غیر قانونی و غیر مجاز از آثار نویسندگان ما در کشور خودمان و کشورهای دیگر جلوگیری می‌شود. 


انتهای پیام/  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.