سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش‌ها نشان می‌دهند

هر 10 تا 12 ثانیه یک نفر بر اثر سل جان خود را از دست می‌دهد

گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند که در هر 10 تا 12 ثانیه، یک نفر بر اثر بیماری سل جان خود را از دست می‌دهد که اغلب مرگ و میر‌ها مربوط به کودکان ونوزادان است.

منصور خالصی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: سالانه بیش از 8 میلیون نفر به بیماری سل مبتلا می‌شوند که نزدیک به 1.8 میلیون نفر بر اثر این بیماری می‌میرند.

وی تأکید کرد: گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند که در هر 10 تا 12 ثانیه، یک نفر بر اثر بیماری سل جان خود را از دست می‌دهد که اغلب مرگ و میر‌ها مربوط به کودکان و نوزادان است.

خالصی با اشاره به گسترش سل فعال در جهان، یاد‌آور شد: افرادی که دچار سل فعال می‌شوند، زمان بیشتری طول می‌کشد که بیماریشان درمان شود و البته شکست روش‌های درمانی در آنها نیز بیشتر است.

وی تصریح کرد: بر اساس بررسی‌هایی که صورت گرفته است بسیاری از مبتلایان به سل فعال دچار یک نوع بیماری مزمن مانند سرطان و بیماری کلیه بوده‌اند و یا همزمان به یک بیماری عفونی دیگر مانند ایدز مبتلا هستند.

خالصی یادآور شد: همزمانی آلودگی به ویروس اچ آی وی که عامل بیماری ایدز است همچنین میکروب سل، عامل بسیار مهمی در خطرناک شدن بیماری سل و افزایش مرگ و میر بیماران دچار سل بوده است.



انتهای پیام/

برچسب ها: سل ، ایدز ، بیماری عفونی ، سرطان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.