سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

اقدامات دستگاه‌های اجرایی در کنترل بیماری سالک بسیار موثر است

اقدامات دستگاه‌های اجرایی در آگاه سازی و کنترل بیماری سالک در جامعه بسیار موثر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، معاون بهداشتی دانشگاه در این خصوص گفت: بهسازی محیط، دفع صحیح زباله ها و استمرار برنامه اتلاف حیوانات ناقل بیماری بدون مشارکت سایر سازمان ها امکان پذیر نمی باشد.

دکتر سید علیرضا مروجی افزود: بیماری سالک احشایی که بیشتر با نام هندی آن یعنی کالاآزار (بیماری سیاه) معروف است بیماری عفونی و انگلی است که عموما به وسیله گونه هایی از پشه خاکی ها به انسان منتقل می شود و انسان به عنوان میزبان تصادفیو سگ بعنوان مخزن انگل محسوب می شود.

وی، با بیان اینکه براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی سالانه 500 هزار مورد جدید و حداقل 50 هزار مرگ از کالآآزار در جهان روی می دهد و اینبیماری بیشتر در گروه سنی زیر 5 سال دیده می شود، تصریح کرد: سالک احشایی یک بیماری ناتوان کننده و تا حدودی کشنده است که بومی شهرستان کاشان نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه، ضمن بیان اهمیت اقدامات پیشگیرانه و کنترل در خصوص بیماری سالک و کنترل این بیماری در کاشان اشاره و تصریح کرد: عدم رعایت نکات بهداشت محیط بویژه در مورد زباله را یکی از عوامل بروز این بیماری است.

وی، با اشاره به اینکه رعایت بهداشت فردی و عمومی بهترین راهکار پیشگیری از وقوع بیماری سالک می باشد، ادامه داد: امید است با مشارکت مردم و سازمان های ذیربط در سال 94 شاهد کاهش بیشتر موارد بیماری باشیم.

گفتني است ،جلسه هماهنگی بیماری سالک با حضور جمعی از مسئولین و کارشناسان دانشگاه، شهردار فین، اعضای شورای شهر و مسئولین منطقه در مرکز بهداشتی درمانی فین بزرگ برگزار شد. 


انتهای پیام/ض

برچسب ها: کنترل ، بیماری ، سالک ، کاشان ، اصفهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.