دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای مقابله با بیماری مالاریا و سالک آمادگی دارد .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشگی شیراز با اشاره به روز جهانی بهداشت که مصادف با 18 فروردین است، گفت: شعار روز جهانی بهداشت «موجودات کوچک، تهدیدی بزرگ» است و دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای مقابله با بیماری های ناشی از گزش پشه مالاریا، سالک و غیره آمادگی کامل دارد.

محسن مقدمی با اشاره به اینکه هر سال هفته سلامت در ایران از روز 18 فروردین آغاز می‌شد، افزود: وزارت بهداشت با تغییر برنامه امسال شروع هفته سلامت را از تاریخ یک اردیبهشت اعلام کرده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه برخی از بیماری‌ها توسط ناقلین کوچک مثل پشه‌، کک، ساس و غیره به انسان منتقل می‌شود، ادامه داد: بیشترین بیماری ناشی از انتقال، در ایران مالاریا، سالک، کاله آزار، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است.

وی با اشاره به برنامه وزارت بهداشت برای حذف بیماری مالاریا، بیان کرد: پارسال این بیماری در کشور ایران به خوبی کنترل شده است.

مقدمی افزود: بر اساس آخرین آمار در سال 91،در استان فارس 54 مورد تب مالاریا و 26 مورد از این بیماری نیز در سال 92 مشاهده شده است.

وی با بیان اینکهنکته مهم در تب مالاریا انتقال محلی است، گفت: در سال 91 و 92 در استان فارس انتقال محلی نداشتیم و گزش و انتقال بیماری در استان‌های دیگر بوده و در استان فارس درمان شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به شیوع بیماری سالک در استان فارس، افزود: پارسال در استان فارس 3 هزار مورد مبتلا به بیماری سالک داشتیم.

وی بیان کرد:مسئله مهم در کنترل بیماری سالک بحث بهداشت محیط به ویژه در مناطق روستایی و شهرهای کوچک به دلیل دفع نادرست زباله است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.