معاون مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت و درمان گفت: متأسفانه رقم بیماران مبتلا به سل در استان‌های شمالی کشور از جمله گلستان، گیلان و در جنوب شرق سیستان و بلوچستان بسیار بالاست

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمود نبوی‌ ظهر روز گذشته در کارگاه کشوری مراقبت از آنفولانزا، کنترل و پیشگیری عفونت‌های تنفسی حاد واگیر، نوپدید و بازپدید بابیان اینکه عمده‌ترین دلایل مرگ و میر در گذشته در کشور به خاطر بروز بیماری‌های واگیر است، اظهار داشت: خوشبختانه در سال‌های اخیر زیرساخت‌های بهداشتی کشور توسعه پیدا کرده و بسیاری از بیماری‌های واگیر در کشور ریشه‌کن شده‌اند.

وی با اشاره به بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا خاطرنشان کرد: خوشبختانه با وجود افزایش سه برابری جمعیت کشور شاهد کاهش میزان مبتلایان به بیماری وبا هستیم.

وی در مورد بیماری ایدز تصریح کرد:هم اکنون بیش از 26 هزار و 125 نفر در کشور مبتلا به بیماری ایدز هستندکه از این تعداد بیش از 5 هزار و 182 نفر فوت شده‌اند و براساس پیش‌بینی‌های ما در سال‌جاری این تعداد به 79 هزار و در سه سال آینده به 120 هزار نفر خواهند رسید.

نبوی‌ با اشاره به بیماری سالک نیز گفت: این بیماری بسیار خطرناک و یک مشکل فراگیر است که دارای تبعات منفی برای افراد است که در این زمینه جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی، کنترل جمعیت موش‌های صحرایی، بیمار‌یابی و درمان و راه‌اندازی مراکز درمان رایگان در دستور کار وزارتخانه و نهادهای مرتبط قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از 18 میلیارد تومان صرف تأمین واکسن هاری در کشور می‌شود، گفت: متأسفانه گزش‌های زیادی از سوی حیوانات به انسان می‌شود که 95 درصد این گزش‌ها از سوی حیوانات خانگی است/ س

 

برچسب ها: سل ، بیماری ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.