سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عربستان بزرگترین وارد کننده اسلحه در جهان/ آمریکا بزرگترین تولید‌کننده سلاح و تجهیزات نظامی در سال 2014

خرید و فروش تجهیزات نظامی در سال 2014 میلادی 7 میلیارد و 600 میلیون دلار افزایش یافت و عرضه تجهیزات نظامی در 6 سال گذشته رو به افزایش بوده و عربستان هم اکنون بزرگترین واردکننده اسلحه جهان است.

به گزارش حوزه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ خرید و فروش تجهیزات نظامی در سال 2014 میلادی 7 میلیارد و 600 میلیون دلار افزایش یافت. عرضه تجهیزات نظامی در 6 سال گذشته رو به افزایش بوده و عربستان هم اکنون بزرگترین واردکننده اسلحه جهان است.

مؤسسه "آیاچاس" اعلام کرد در سال گذشته میلادی 64 میلیارد و 400 میلیون دلار برای خرید اسلحه و تجهیزات نظامی در جهان هزینه شد که در مقایسه با سال پیش از آن، 7 میلیارد و 600 میلیون دلار - معادل 13.4 درصد، افزایش نشان می‌دهد. افزایش تقاضا در کشورهای در حال توسعه برای اسلحه و تشدید درگیری‌ها در غرب آسیا مهم‌ترین علل صعود هزینه‌های نظامی عنوان می‌شود.
 
یک‌سوم از کل سلاح‌ها و تجهیزات نظامی عرضه‌ شده در سال 2014 در آمریکا تولید شده و عربستان سعودی نیز در همین سال، با کنار زدن هند، به بزرگترین بازار خرید سلاحهای آمریکایی تبدیل شد.
 
عربستان هم‌اکنون بزرگترین واردکننده اسلحه جهان است. واردات اسلحه عربستان در سال 2014 میلادی54 درصد افزایش یافت و پیش‌بینی می‌شود، خرید اسلحه این کشور در سال جاری میلادی نیز 52 درصد صعود را تجربه کند و به رقم 9 میلیارد و 800 میلیون دلار برسد.
 
همچنین در سال گذشته میلادی عربستان و امارات بیش از اروپای غربی برای خرید اسلحه هزینه کردند. کل هزینه اختصاص یافته به خرید ادوات نظامی در این 2 کشور به 8 میلیارد و 600 میلیون دلار رسید. از هر 7 دلاری که برای خرید اسلحه در جهان هزینه می‌شود، 1 دلار آن به عربستان سعودی تعلق دارد. چین نیز در سال 2014 به سومین واردکننده بزرگ اسلحه جهان تبدیل شد؛ در حالی که در سال 2013 رتبه پنجم را در اختیار داشت.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.