سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت؛

دنیای استکبار با موجودیت ایران اسلامی مخالف است

امام جمعه موقت موقت رشت در خطبه‌های نماز این شهرستان گفت: دنیای استکبار با موجودیت ایران اسلامی مخالف است و انرژی هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت : حجت الاسلام والمسلمین صدیق عربانی با اشاره به سخنان اخیر نخست وزیر اسراییل در کنگره امریکا گفت: رژیم صهیونیستی تلاش می کند از هرگونه توافق اجتماعی بین ایران و گروه 1+5 جلوگیری کند تا از نفوذ روز افزون جمهوری اسلامی ایران در ملل مسلمان منطقه و جهان کاسته شود.
 
وی با بیان اینکه بهانه های واهی دنیای استکبار مبنی بر دستیابی ایران به سلاح هسته ای دستاویزی برای تداوم تحریم های ناجوانمردانه اقتصادی است افزود: صهیونیسم جهانی در صدد است این تحریم ها را علیه ایران اسلامی تثبیت نماید تا شاید مجالی برای برون رفت از مشکلات خویش پیدا کند.
 
امام جمعه موقت رشت همچنین با گرامیداشت هفته منابع طبیعی حفاظت از عرصه های جنگلی را وظیفه ای ملی برشمرد و مردم و مسئولان را برای مشارکت هرچه بیشتر از انفال الهی ترغیب کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیق عربانی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه اخر سال بر ضرورت اجتناب از رفتارهای مخاطره آمیز تاکید کرد.
 
امام جمعه موقت رشت همچنین با اشاره به ورود مسافران نوروزی به گیلان ابراز امیدواری کرد: گردشگران با رعایت حقوق شهروندی و احساس تعهد بیشتر از ایجاد هرگونه الایندگی و تخریب محیط زیست خودداری کنند.
 
خطیب امروز جمعه رشت همچنین یاد و خاطره حجت الاسلام والمسلمین رضایی راد از پیشکسوتان فرهنگی گیلان را گرامی داشت و ضایعه درگذشت این روحانی فقید را به جامعه مطبوعاتی استان تسلیت گفت.
 
بخش پایانی سخنان خطیب جمعه امروز رشت به سجای اخلاقی یگانه دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اختصاص داشت.
 
وی بر لزوم بهره گیری هر چه بیشتر از سیره این بانوی بزرگوار تاکید کرد و گفت: تمسک به اهل بیت عصمت و طهارت یگانه راه سعادت و نیک بختی است.
 
انتهای پیام
برچسب ها: گیلان ، نماز ، جمعه ، رشت ، خطبه ها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.