سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر علوم :

بورس ایده‌ طرح‌های فناورانه باید توسعه یابد

فرهادی گفت: بورس ایده طرح‌های فناورانه باید توسعه یابد و امیدواریم با تعاملات علمی ما با دانشمندان به بالاترین سطح برسد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری با حضور در اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی که در سالن اجلاس سران برگزار شد طی سخنرانی گفت: محققان سرمایه علمی و فرهیخته و قوه محرکه از نوع پایدار کشور هستند. 

وی افزود: این جشنواره 28 سال است که برگزار می‌شود و هم‌اکنون 2 سال به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و حاصل رشد و بلوغ محققین است. 

وی در ادامه گفت: برگزاری نشست‌های علمی که از عصر امروز با موضوعات مرتبط به جهان که قرار است برگزار شود، چگونگی همکاری کشورها را با یکدیگر نشان می دهد و وزارت علوم از وزارت فرهنگ و آموزش عالی به تحقیقات علوم و فناوری تبدیل شده که مسائل تحقیقاتی را دنبال می‌کند و این امر ماموریت را به نسل سوم دانشگاه‌ها یعنی دانشگاه‌های مدیریت‌گرا و فناورانه نشان می‌دهد. 

فرهادی تصریح کرد: باید قوانین مناسبی برای مراکز رشد و فناوری تدوین شود و بیش از پیش به تجاری سازی محصولات توجه شود.

وی خاطر نشان کرد: بورس ایده طرح‌های فناورانه باید توسعه یابد و امیدواریم تعاملات علمی ما با دانشمندان به بالاترین سطح برسد. اجلاسی که هفته گذشته بین وزرای علوم کشورهای جنبش عدم تعهد در تهران برگزار شد در کنار بیانیه تهران مسئله تاکید همکاری بین کشورها مطرح شده است. 


انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.