خدابنده گفت: هدف اصلی شهرك تجاری سازی دستاوردهای فناوری توسط شركت‌های دانش بنيان است.

لیلا خدابنده سرپرست جذب و پذیرش شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: واحد جذب و پذیرش به علت ماهیت و عملکرد خاص خود، با ارایه اطلاعات و راهنمایی متقاضیان استقرار، یکی از حوزه‌های فعال شهرک است.

وی افزود: در این واحد برنامه‌ریزی برگزاری نشست‌ با متقاضیان و راهنمایی آنها، جلسات توجیهی، همایش‌های یک روزه در سازمان‌ها و دانشگاه‌ها به منظور معرفی خدمات پارک علمی و فناوری و مرکز رشد و چگونگی شکل‌گیری واحدهای فناوری صورت گرفته و از این طریق افراد مستعد و علاقه‌مند به فعالیت اقتصادی در حوزه فناوری شناسایی و جذب می‌شوند.

خدابنده تصریح کرد: از آنجا كه هدف اصلي شهرك تجاری سازی دستاوردهای فناوری توسط شركت‌های دانش بنيان مي‌باشد نهادهايی كه هدف شهرك قرار مي‌گيرند دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، مراکز تحقیقاتی، مراکز اقتصادی، واحدهای تحقیق و توسعه صنايع، انجمن‌ها، مجامع و تشکل‌های صنفی می‌باشد.

وی اظهار داشت: پذیرش در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را در سه برنامه اصلی شهرک یعنی، دوره رشد مقدماتی، مراکز رشد علم و فناوری (مرکز رشد جامع فناوری، مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات و مرکز رشد تخصصی فولاد) و پارک علم و فناوری شیخ بهایی است.

خدابنده در ادامه گفت: پذیرش در هرکدام از این سه مرحله ذکر شده شرایط خاص خود را دارد اما می‌توان به ایده مبتنی بر فناوری و با رویکرد اقتصادی برنامه کاری مناسب و متناسب با موضوع فعالیت و تيم كاری مناسب به عنوان معیارهای اصلی پذیرش در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: سمینار "چگونه می‌توان یک کسب و کار دانش بنیان ایجاد کرد؟" به صورت دوره‌ای در دانشگاه‌های استان اصفهان و توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شده که در آن به معرفی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری به طور کلی و چگونگی پذیرش در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان می‌پردازد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار