سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محکومیت حکم دادگاه قاهره عليه جنبش حماس از سوی احمد البحر و گردان‌های "شهدای الاقصی"

رئیس مجلس فلسطین و یکی از گردان‌های مقاومت حکم دادگاه قاهره که جنبش حماس را سازمان تروریستی اعلام کرد، محکوم کردند و لغو آن را خواستار شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، ‌رئیس مجلس فلسطین حکم دادگاه رسیدگی به شکایات فوری در قاهره که جنبش حماس را سازمان تروریستی اعلام کرد محکوم کرد و لغو آن را خواستار شد. 

«احمد البحر» در کنفرانس خبری در غزه گفت این حکم خدمت رایگان به اشغالگران صهیونیست و توجیه قتل عام‌ها علیه فلسطینیان است. 

بحر گفت از رسانه‌های مصر می‌خواهیم دست از تحریک علیه مقاومت بردارند و انحراف آشکار خود را در قبال مسئله فلسطین متوقف کنند. تروریستی قلمداد کردن حماس یک اهانت بزرگ به روابط مصر و فلسطین است و برای مصر خوب نیست. از همه کشور‌ها می‌خواهیم به حکم دادگاه مصری در تروریستی قلمداد کردن حماس توجه نکنند. 

وی گفت از مجلس فلسطین می‌خواهیم جلسه ویژه‌ای برای بررسی این حکم ظالمانه مصر برگزار کند. 

بحر افزود از همه گروههای فلسطینی می‌خواهیم نشست فوری تشکیل دهند تا پیامدهای این تصمیم مصر را بررسی کنند. 

رئیس مجلس فلسطین از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز خواست علیه این تصمیم مصر اقدام دیپلماتیک انجام دهد و برای لغو آن بکوشد. 

وی گفت از نظام مصر می‌خواهیم از خون شهدای فلسطین که در دفاع از آرمان فلسطین شهید شده‌اند عذرخواهی کند. 

بحر گفت از پادشاه عربستان می‌خواهیم نزد نظام مصر می‌انجیگری کند تا برای یاری فلسطین جلوی این تصمیم ظالمانه را بگیرد. از مواضع بسیاری از شخصیت‌ها و احزاب و ملت‌ها در مخالفت با تصمیم مصر قدردانی می‌کنیم. 

در همین حال گردان‌های شهدای الاقصی، لشکر «نضال العامودی»، وابسته به جنبش فتح از مصر خواست در رای دادگاه قاهره درباره حماس تجدید نظر کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: حماس ، مصر ، محکوم ، تروریستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.