روزنامه ا‌ل‌پایس:

حکم دادگاه مصر علیه حماس، مصر را از میانجی گری بازمی‌دارد

روزنامه اسپانیایی ال‌پایس در گزارشی اعلام کرد که که اعلام تروریستی بودن حماس توسط دادگاه مصر، سبب ممانعت مصر در میانجی گری میان حماس و رژیم صهیونیستی خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه اسپانیایی ال‌پایس، این روزنامه در گزارشی در رابطه با تصمیم دادگاه مصر برای اعلام حماس به عنوان سازمانی تروریستی، اعلام کرد که  اقدام مصر سبب خواهد شد که این کشور نتواند اقدام به ایفای نقش میانجی گری میان حماس و رژیم صهیونیستی کند.

این روزنامه در گزارش خود گفته است که دولت مصر نقشی اصلی در جنگ اخیر  در میانجی گری میان حماس و رژیم صهیونیستی ایفا کرد و با وجود مشکلاتی که مصر با آن مواجه است توانست برای مدت موقت هم که شده است میان دوطرف میانجی گری کند.

این روزنامه سپس اعلام کرد که ارتش مصر در ماه های اخیر اقدام به تخریب صدها تونل که متعلق به اخوان المسلمین و حماس بود، کرد.

این روزنامه همچنین اعلام کرد که مصر همچنین اقدام به انجام  اقدامات  پیشگیرانه ای به منظور ممانعت از ورود هرگونه سلاح دیگری نیز کرد، از جمله بستن گذرگاه رفح که تنها  مسیر خشکی میان نوار غزه با چشم پوشی از فلسطین اشغالی به شمار می رود.

این روزنامه همچنین اعلام کرد که از زمان برکناری محمد مرسی در سال 2013، مقامات مصر از دلایلی سخن گفته اند که اشاره به ارتباط میان حماس و اخوان المسلمین دارد و مصر فعالان حماس را متهم به انجام عملیات علیه ارتش مصر می‌کنند.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار