سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كشف مروارید نایاب ٦.٢٢ قیراطی در خوراك دریایی یك مشتری

مروارید یاسی رنگ نایاب ٦.٢٢ قیراطی كه به طور تصادفی در غذای دریایی یكی از مشتریان یافت شده روانه حراجی می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از آرت نت نیوز؛ ٦ سال پیش یك افسر پلیس از "ماساچوست" در حال لذت بردن از خوراك دریائی خود در رستورانی عمومی به ناگاه متوجه جسم سخت و تخم مرغ شكلی در دهان خود شد. وی كه گمان می كرد قطعه سنگی زیر دندانش حس كرده به سرعت آن را به بیرون پرتاب كرد اما  كمی بعد با دیدن شكل و رنگ خاص آن  جسم متوجه  شد مرواریدی نایاب از صدف "كوآهاگ" پیدا كرده!
 
به گفته "ای بی سی نیوز" پس از این اتفاق "مایك سرینو" و همسرش این مروارید را به  خانه برده و تا چندی پیش در جعبه جواهرات خود نگهداری می كردند تا اینكه در گزارش اخبار متوجه  كشف نمونه مشابهی از این مروارید توسط زنی در ویرجینیا می شوند و به ارزش گنجی كه در دست داشتند پی می برند . پس از آن اقدام به تماس گرفتن با مراكز حراجی در منطقه خود می كنند تا قیمت مروارید را ارزیابی كنند و  بالاخره حراجی "كامینسكی" با برآورد قیمتی بین ١٠ الی ١٥ هزار دلار  این زن و مرد را به وسوسه فروش مروارید می أندازد.

بیشتر مرواریدهای "كو آهاگ" به طور تصادفی و در طی مراحل آماده سای یافت می شوند، هرچند شانس پیدا كردن نمونه گرانبهای آنها از هر ٢ میلیون بار، یكبار اتفاق می افتد.

به گفته "هری مرگان"، مسئول ارزیابی  مركز "كامینسكی"، در طی فرآیندی مكانیكی گوشت این صدف ها از پوسته سختشان جدا می شود و گاهی مرواریدها در دل گوشت صدف باقی می مانند و هیچكس متوجه آنها نمی شود مگر مشتری های رستوران!

وی در ادامه گفت: "من هرگز پیش از این با این نوع خاص از مروارید برخورد نكرده بودم و چیزی كه نظرم را به آن جلب كرد رنگ بنفش كم رنگ، حالت شیشه ای و شكل تخم مرغی آن بود."

"مرگان " اعلام كرد: حراج بهاره كامینسكی در تاریخ پانزدهم مارچ ٢٠١٥  راس ساعت ١٠ صبح اقدام به فروش این مروارید نایاب خواهد كرد و علاقه مندان می توانند  از تاریخ ٢٨ فوریه پیشنهادهای خود را به طور حضوری، تلفنی و یا به صورت آنلاین با این حراجی در میان بگذارند."
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.