سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الجزیره: موانع جدی در مسیر توافق هسته‌ای ایران وجود دارد

الجزیره انگلیسی گزارش داد موانع جدی در مسیر توافق هسته‌ای ایران وجود دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، ایران مذاکره‌کنندگان ارشد خود را به ژنو فرستاده است تا در گفتگوهای هسته ای شرکت کنند و بر موانع موجود در گفتگوهای هسته‌ای با آمریکا و 1+5 فائق بیایند. اما پیش از این کار، آنها باید درباره چهارچوب سیاسی برای این توافقنامه به اتفاق نظر برسند. این کار باید تا سی و یکم ماه مارس انجام شود. 

"جان کری" وزیر امورخارجه آمریکا هشدار داده است همچنان شکافهای جدی به  قوت خود باقی است و اگر این مسائل حل و فصل نشود، آمریکا حاضر خواهد بود از گفتگوها عقب نشینی کند. 

الجزیره ادامه داد: غنی سازی اورانیوم در کانون مناقشه قرار دارد. ایران می گوید لازم است ظرفیتش برای غنی سازی اورانیوم به منظور تامین سوخت نیروگاه اتمی اش توسعه پیدا کند اما غرب می گوید ایران باید غنی سازی خود را کاهش بدهد. ایران تاکید دارد برنامه هسته ای اش ، صلح آمیز است. 

این شبکه افزود: مانع جدی دیگر مطرح، برنامه زمانی برای برداشته شدن تحریمهایی است که علیه ایران اعمال شده است. ایران می خواهد در صورت حصول به توافق هسته ای، تحریمها بلافاصله برداشته شود اما غرب می خواهد این تحریمها به صورت تدریجی برداشته شود. حسن روحانی رئیس جمهور ایران گفته او برای رسیدن به توافق هسته ای مصمم است.


انتهای پیام./.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.