رویترز گزارش داد:

ایران؛ یکی از مقاصد برتر گردشگری جهان/ افزایش تعداد تورهای گردشگری و پروازها به ایران در دوره "روحانی"

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور عملگرای ایران و جانشین محمود احمدی تلاش می کند تا مسیر را تغییر دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، در این گزارش آمده است: ایران سال گذشته توسط نشریه‌های مهمی مانند فایننشال تایمز و گاردین به عنوان یکی از مقاصد برتر گردشگری معرفی شد. ایران این محبوبیت را مرهون بناهای تاریخی خود در شیراز و همچنین جواهرهای معماری اسلامی قرن شانزدهم در اصفهان است.

*نشانه‌های مثبت*
طالب رفاعی رئیس سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد که اخیرا به ایران سفر کرده بود در این باره گفت: زمانی که بحث از میراث فرهنگی در میان باشد، ایران کشوری فوق العاده ثروتمند است؛ یکی از غنی ترین تمدن ها که بشر تا به حال به خود دیده است.

وی همچنین از اقدام مقامات ایران در ارائه روادید در هنگام ورود برای اتباع نزدیک به 27 کشور استقبال کرد.

رفاعی، اعتمادی و دیگران در نمایشگاه گردشگری آی تی بی اعلام کردند شاهد نشانه های مثبت اولیه رونق گردشگری در ایران هستند، زیرا این کشور درهای خود را بیشتر گشوده است و دولت روحانی قصد دارد میزان درآمد سالیانه خود را از صنعت گردشگری دو برابر کند و آن را به رقم 10 میلیارد دلار در سال برساند.

بر اساس آمارهای منتشر شده توسط سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد، شمار گردشگران بین المللی که به ایران وارد شدند در سال 2013 با 24 درصد افزایش به حدود چهار میلیون و 800 هزار نفر رسید. آمارهای مربوط به سال 2014 هنوز منتشر نشده است. مسافرت و گردشگری به صورت مستقیم، 2.2 درصد از تولید ناخالص داخلی ایران را در سال 2013 تامین کرد.

بر اساس آمارهای منتشر شده توسط شورای جهانی سفر و گردشگری پیش بینی می شود مشارکت این بخش در اقتصاد ایران تا سال 2024 به طور متوسط سالانه 5.7 درصد افزایش پیدا کند.

ایران برای نخستین بار در سال کنونی، یک راهروی کامل را در نمایشگاه گردشگری آی تی بی به خود اختصاص داد که این موضوع بازتاب دهنده تمایل این کشور به رشد بخش گردشگری است. ایران در این نمایشگاه اقدام به ارائه میراث فرهنگی، نمایش 17 مکان میراث فرهنگی جهانی سازمان یونسکو و همچنین مناظر بی نظیر و زیبا از کوهستان ها، صحراها و مناطق ساحلی کرد.

*افزایش تعداد تورهای گردشگری و پروازها به ایران*
شرکت گبکو Gebeco که از گردانندگان تورهای آلمان است و به صورت تخصصی در زمینه تورهای گردشگری دانشجویی و تورهای ماجراجویی فعالیت می کند، میزان ارائه تورهای ایران خود را در سال کنونی سه برابر کرد و پس از تکمیل این ظرفیت کامل، شمار گردشگران را 15 درصد دیگر افزایش داد.

شرکت‌ ایرانی پاسارگاد تورز که برگزار کننده تورهای گردشگری به ایران است و سالانه نزدیک به 10 تا 12 هزار نفر را در این تورها ثبت نام می کند، اعلام کرد شاهد افزایش شدید تقاضا برای سفرهای فرهنگی به ایران است. کاران جامی مدیر بخش بازاریابی این شرکت در این باره گفت: وضعیت کسب و کار در دو سال گذشته بسیار بهتر شده است. وی افزود تورهای گردشگری به ایران برای سال های 2015 و 2016 پیش فروش شده اند.

شرکت هواپیمایی ژرمانیای آلمان اکنون پروازهای خود را از دوسلدرف و برلین به تهران، دو بار در هفته انجام می دهد. اواخر ماه گذشته، این شرکت یک مسیر هوایی جدید از هامبورگ به مشهد را نیز راه اندازی کرد. مشهد دومین شهر بزرگ ایران شمرده می شود و مجموعه ای از مقبره های زیبا در آن جای دارد.

کارستن بالکه مدیر اجرایی ارشد شرکت هواپیمایی ژرمانیا در این باره گفت: شاهد جوانه های جدیدی در ایران هستیم. بنابراین معقول به نظر می رسد که پروازهای خود را به ایران افزایش دهیم. وی افزود این شرکت همچنین امور بانکی لازم را برای آن دسته از اتباع ایران که به منظور دیدار با بستگان به آلمان می روند، انجام می‌دهد.

سازمان دهندگان نمایشگاه گردشگری آی تی بی که بیش از 10 هزار شرکت کننده از 186 کشور جهان دارد نیز اعلام کردند تمایل دارند ایران را رسما کشور شریک خود بدانند.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار