" سرژ سرکیسیان،" رئیس جمهور ارمنستان، بر تحکیم و تقویت روابط اقتصادی این کشور و ایران تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ " سرژ سرکیسیان،" رئیس جمهور ارمنستان، با استقبال از گسترش روابط تجاری و مالی با ایران اعلام کرد: ایروان اهمیت زیادی برای همکاریهای نزدیک  تجاری با تهران قائل است. ارمنستان از تقویت روابط ایران و "اتحادیه اقتصادی اوراسیا" حمایت می‌کند.

کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، ارمنستان و قرقیزستان پنج عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند و خواستار برقراری روابط نزدیک تجاری با ایران هستند.
"سرکیسیان" در این باره گفت: ما باید توجه بیشتری به تکمیل پروژه های زیر‌بنایی در منطقه داشته باشیم. به همین دلیل از تقویت روابط با کشورهای جنوب شرقی آسیا به ویژه ایران استقبال می‌کنیم. کشورهای عضو اوراسیا برای بهبود سطح اقتصادی خود نیازمند برقراری روابط آزاد تجاری با همه کشورهای جهان هستند. کشورهای آمریکای لاتین هدف بعدی ما در گسترش فعالیت های اقتصادی خواهند بود. 

اتحادیه اقتصادی اوراسیا در 29 مارس 2014 (9 فروردین 93) با حضور سه کشور بلاروس، روسیه و قزاقستان تاسیس شد. پس از آن ارمنستان و قرقیزستان نیز به اتحادیه پیوستند. اتحادیه اقتصادی اوراسیا در بخش های کشاورزی، انرژی، حمل و نقل و تبادل کالا فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار