بر اساس تازه ترین سند فاش شده آژانس امنیت ملی آمریکا، حمله سایبری آمریکا و ایران علیه یکدیگر به شدت افزایش یافته است. این گزارش افزود: مقام‌های ارشد دولت ایران نیز نسبت به انجام این حملات آگاهی داشته‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  روزنامه نیویورک تایمز، در حالی که "جان کری" وزیر خارجه آمریکا و "محمد جواد ظریف" همتای ایرانی وی در جهت پیش برد مذاکرات هسته ای  در ژنو دیدار کرده ،تازه ترین سند فاش شده آژانس امنیت ملی آمریکا حاکی است که ایران و آمریکا استفاده از سلاح‌های سایبری علیه یکدیگر به منظور جاسوسی را افزایش داده‌اند.

بر اساس این سند ،که در سال 2013 میلادی توسط ژنرال "کیت آلکساندر" مدیر سابق آژانس امنیت ملی آمریکا نوشته شده، مقام‌های ایرانی چگونه به اسناد و شواهدی دست یافته‌اند پیش از آنکه آمریکا برای جاسوسی و حملات سایبری علیه شبکه‌های رایانه‌ای ایران، آماده شود.

این سند نشان می‌دهد که آمریکا و انگلیس چگونه برای جلوگیری از آسیب احتمالی از ابزارهای خرابکارانه شبکه‌های رایانه‌ای ایران، با یکدیگر همکاری کرده‌اند. این حالیست که بیش از 2 سال از حمله سایبری استاکس نت توسط آمریکا و اسرائیل به شبکه‌های رایانه‌ای کارخانه غنی سازی اورانیوم تهران گذشته است.

این سند ،که نخستین بار طی ماه جاری توسط وبسایت اینترسپت منتشر شده، توسط "ادوارد اسنودن" افشاگر برنامه‌های اطلاعاتی دولت آمریکا فاش شده است ولی به هیچ هدف خاصی اشاره نمی‌کند.

 آژانس جاسوسی آمریکا برای نخستین بار،به این مساله اذعان کرده است که حملات سایبری به زیر ساخت‌های هسته‌ای ایران، برنامه دولت "جورج دبلیو بوش"، اقدامی تلافی جویانه بوده که علت اصلی آن تشدید رقابت رایانه‌ای بین آمریکا و ایران بوده است.

بر اساس اطلاعات موجود در این سند، حتی در شرایطی که مذاکرات هسته‌ای در سطح عالی در اروپا ادامه داشته، دشمنی‌های روزانه بین آمریکا و ایران به فضای مجازی نقل مکان کرده است.

"دیوید جی روتکوف" نویسنده "ناامنی ملی"، تحقیقی جدید درباره تصمیمات گرفته شده راهبردی  توسط دولت‌های آمریکا، تاکید کرد: هزینه بالقوه استفاده از تسلیحات هسته‌ای آنقدر بالاست که کسی احساس نمی‌کند که استفاده از این سلاح‌ها، مقرون به صرفه باشد. ولی استفاده از سلاح‌های سایبری ظاهرا بسیار پایین است و ما احساس می‌کنیم که نمی‌توانیم قبول کنیم که از این سلاح استفاده نکنیم و بسیاری نیز بر این باورند که نمی‌توانند استفاده از این سلاح‌ها را متوقف کنند.

"مایکل راجرز" مدیر جدید آژانس امنیت ملی آمریکا نیز تاکید کرد که نخستین ماموریت وی جلوگیری از حملات سایبری کشورهایی مثل روسیه، چین و ایران از طریق افزایش هزینه‌های جنگ سایبری است.

در همین حال یک مقام ارشد اطلاعاتی سابق آمریکا که سند  مذکور را دیده است، در این باره گفت: این سند شواهد بیشتری را ارائه می‌دهد که آمریکا چقدر از جلوگیری از حملات سایبری عقب است و آمریکا چقدر برای انجام اقدامات تلافی جویانه علیه این حملات سایبری عقب بوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، امریکا ، سایبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
ای کاش تمام سیاستمدارن آمریکا عوض شوند وسیاستمداران خوبی وارد سیاست شان شود
آخرین اخبار