سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قنادباشی مطرح کرد؛

بهره‌برداری تبلیغاتی السیسی از کشته شدن 21 مسیحی مصری توسط داعش

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: رسانه‌های صهیونیستی نیازمند و علاقمند به این نوع اتفاقات هستند و این خود نشان دهنده این است که ممکن است صهیونیست خود پشت این جریان تروریستی باشند.

"جعفرقنادباشی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با کشته شدن 21 مسیحی مصری بدست گروه تروریستی داعش، تصریح کرد: در مصر و همه جای جهان یک نوع انزجار نسبت به اسلام‌گرایی سیاسی بوجود آمده است.
 
وی با بیان اینکه کسانی هستند که آگاهانه با این مسائل برخورد می‌کنند، افزود: این افراد اسلام‌گرایی سیاسی عصر حاضر را در قالب جریان تکفیری مشکوک، از اسلام حقیقی و واقعی جدا می‌کنند و ناآگاهان این دو جریان را باهم جمع می‌بندند.
 
این کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار داشت: در مصر تا یک ماه دیگر باید انتخابات انجام شود و این قتل‌های وحشیانه کاربرد تبلیغاتی زیادی برای ‌السیسی دارد، وی مخالف سرسخت اسلام‌گرایان است و اسلام‌گرایان را نیز به زندان انداخته و  همواره سعی کرده این جریان را با اقدامات خشن متهم کند و لذا این را مصداق و سوژه‌ای می‌داند برای پیشبرد اهداف خود.
 
قنادباشی گفت: در صحرای سینا گروه‌های شبه داعش و گروه‌هایی از لیبی اقداماتی انجام دادند و السیسی با سوژه قراردادن آن اخوان‌المسلمین را متهم کرد در صورتی که اخوان هیچ ارتباط ارگانیکی با گروه‌های تفکیری ندارد.  
 
وی خاطر نشان کرد: قبطی‌ها حدود 10 درصد ازجمعیت 85 میلیونی مصر را تشکیل می‌دهند لذا السیسی قصد دارد با بهره‌گیری تبلیغاتی از این جریان هشت و نیم میلیون قبطی را به طرفداری از خود در این انتخابات وا دارد، البته واجدین شرایط برای رأی‌گیری تنها چهار و نیم میلیون نفر هستند.  
 
این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: مصر مدت‌ها بود که قصد داشت در لیبی مداخله کند تا از تقویت فضای اسلام‌گرایی در این کشور جلوگیری کند و هم اکنون با بهانه سر بریدن 21 مصری توسط داعش به لیبی حمله کرده و سعی می‌کند اهداف خود را کسب نماید.
 
قنادباشی تصرحی کرد: السیسی تا حدی به این اقدام وحشیانه نیاز داشت که گاهی انسان تصور می‌کند شاید خود آن‌ها یعنی السیسی و حامیان غربی‌اش سناریوی این اقدام وحشیانه را چیده باشند.  
 
وی در ادامه با بیان اینکه در مصر 7 روز عزای عمومی اعلام شده است، اظهار داشت: این در صورتی است که در سالروز انقلاب حدود 80 نفر در قاهره کشته شدند و روزانه حدود 5 نفر در مصر کشته می‌شوند اما حتی یک روز هم عزای عمومی اعلام نشده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان خاطر نشان کرد: رسانه‌های صهیونیستی نیازمند و علاقمند به این نوع اتفاقات هستند و این خود نشان دهنده این است که ممکن است صهیونیست خود پشت این جریان تروریستی باشد.

انتهای پیام/
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.