سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غفوری فرد :

تولید برق از انرژی های تجدید پذیر تنها گزینه /20درصد جمعیت جهان از برق محرومند/در آمدهای نفتی دولت قبل صرف واردات شد

انرژی تجدید پذیر صرفا بهترین گزینه برای تولید انرژی برق نیست بلکه تنها گزینه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران حسن غفوری فرد رئيس انجمن مهندسان برق و الکترونیک ايران در هفتمین کنفرانس نیروگاه‌های برق کشورگفت: انرژی تجدید پذیر صرفا بهترین گزینه برای تولید انرژی برق نیست بلکه تنها گزینه است.

وی ادامه داد: با توسعه منابع موجود و جدید انرژی‌های تجدید‌پذیر تامین انرژی جهان تا سال 2050 کافی است .

غفوری فرد با اشاره به اینکه هم‌اکنون 20 درصد از جمعیت جهان از نعمت برق محروم هستند گفت: باید به فقر انرژی پایان دهیم به گونه‌ای که برق برای همه در دسترس باشد و این امر با توسعه انرژی های تجدید پذیر صورت خواهد پذیرفت.

رئيس انجمن مهندسان برق و الکترونیک ايران افزود: اگر تمامی مردم جهان مانند میانگین مصرف‌کنندگان خانگی در کشورهای سنگاپور و آمریکا انرژی مصرف کنند، منابع فسیلی جهان تا 9 سال دیگر تمام می‌شود.

غفوری فرد با بیان اینکه در دولت نهم و دهم بیش از صد سال قبل درآمد نفتی داشته‌ایم، گفت: همه این درآمد ها برای واردات و ایجاد کار برای چینی‌ها و ژاپنی‌ها صرف شد.

وی با اشاره به زمینه‌های فراوان توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان گفت: اگر 0.3 وسعت صحرای بزرگ آفریقا به نیروگاه‌های خورشیدی متمرکز تبدیل شود، کل انرژی موردنیاز اروپا تامین خواهد شد.

غفوری فرد ادامه داد: با افزودن یک میلیون توربین بادی در خشکی و 100 هزار توربین در دریا، می‌تواند یک چهارم نیاز برق جهان در سال 2050 را تامین می کند و اگر یک دهم انرژی اقیانوس‌ها را مهار کنیم نیازهای انرژی 15 میلیارد نفر را تامین کرده ایم.

غفوری فرد با اشاره به لزوم توجه به منابع انرژی غیرفسیلی و سازگار با طبیعت ادامه داد: انرژی‌های فسیلی در کشور ما بیشتر از 50 سال دوام نخواهد داشت و تنها گزینه ما تا سال 2050 برای تامین انرژی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر است.

وی تصریح کرد: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور نیاز به برنامه‌ریزی دارد و اگر این برنامه‌ریزی صورت بگیرد، می‌توانیم نگرانی‌ها را برای تامین برق کشور برای آینده برطرف کنیم، در غیر این صورت مشکلات دوچندان خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: برق ، انرژی ، غفوری‌فرد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.