سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اینگونه سندروم گردن پیامکی را درمان کنید

این سندروم را با انجام یک سری نکات نرمشی می توان درمان کرد.

دکتر رجایی متخصص ارتوپد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: سندروم گردن پیامکی  بیماری شایع و مدرنی است که با استفاده طولانی مدت ( 4 ساعت مداوم در روز) از ابزار الکترونیکی چون تلفن همراه ، تبلت، کامپیوتر، لب تاپ، به وجود می‌آید.این بیماری با درد مداوم  و اذیت کننده همراه است که بیشتر قسمت‌های گردن، آرنج، انگشتان دست، مج و کمر را درگیر می‌کند.

وی ادامه داد: طرز نشستن افراد نیز در ایجاد این سندروم گردن پیامکی در نواحی کمر و گردن نقش دارد. در واقع هنگامی که افراد برای طولانی مدت سر خود را بر روی ابزار الکترونیکی خم می کنند، باعث فشار آمدن به ستون فقرات و نخاع آنها شده و مشکلات بسیار جدی به همراه خواهد داشت.

این متخصص ارتوپد خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری لازم است افراد مدت زمان کمتری از این ابزار استفاده کنند و یا در صورتی که فرد بنا به اجبار شغلی به مدت طولانی بنشیند، می توانند طرز نشستن خود را تغییر دهند و با ثابت نگه داشتن سر و گردن و تنها با حرکت چشمان خود کارشان را پیش ببرند.

گفتنی است، برای  درمان سندروم گردن  پیامکی می‌توانند از ورزش‌هایی چون شنا و حرکات نرمشی استفاده کنند، حرکاتی که خلاف وضعیتی که قرار داشتند، باشد برای مثال می توان به باز نگه داشتن آرنج و انگشتان دست به مدت 20 ثانیه اشاره کرد.




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.