سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحیم‌پور ازغدی در کنگره بین‌المللی هم‌اندیشی میهمانان خارجی سی‌وششمین سالگرد انقلاب:

جهان غرب در عصر روشنگری از قرون وسطی هم تاریک‌تر است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جهان غرب در عصر روشنگری از قرون وسطی هم تاریک‌تر است، گفت: چرا رسانه‌های غرب یک فیلم از زندانهای گوانتانامو و نظیر آن منتشر نمی‌کنند، اما از سربریدن تروریست‌ها به نام اسلام فیلم می‌سازند و چگونه است که یک رسانه در آمریکا و اروپا حق ندارد علیه صهیونیست حرف بزند؟

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، حسن رحیم‌پور ازغدی پیش ظهر امروز در کنگره بین المللی هم اندیشی میهمانان خارجی سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، گفت: بعد از قرن‌ها که گویی دوران حاکمیت و حضور خداوند در زمین متعلق به گذشته شمرده شده بود، بزرگ‌ترین انقلاب مردمی دوران جدید ظهور کرد.  
 
وی با اشاره به همزمانی خورشید گرفتگی با مرگ فرزند پیامبر (ص) گفت: هنگامی که مردم در آن موقع گفتند آسمان به خاطر پیامبر عزا گرفته، پیامبر می‌توانست با سکوت خود مردم را فریب دهد، اما با صراحت افکار عمومی را بیدار کرد و گفت: خورشید گرفتگی ربطی به ابراهیم من ندارد.  
 
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نامه امام خمینی (ره) به گورباچف گفت: از وقتی که امام این نامه را به سران کمونیست نوشت و گفت مشکلات شما فقط اقتصاد نیست و مشکلات شما الحاد است، آن‌ها به دامان سرمایه داری غرب پناه برده‌اند، اما‌‌ همان وقت امام گفت به جای اینکه به سوی غرب بروید، متفکرین و نمایندگانتان را به ایران بفرستید تا با اسلام آشنا شوند.  
 
رحیم‌پور ازغدی اظهار داشت: بعد از آن ما شاهد نامه دیگری از سوی رهبر انقلاب خطاب به جوانان و افکار عمومی در مغرب زمین هستیم.  
 
وی افزود: نخستین سوالی که دغدغه ایشان برای نوشتن چنین نامه‌ای بود، فضای ناجوانمردانه رسانی‌ای غرب علیه اسلام و رسول اکرم است.  
 
رحیم‌پور ازغدی با طرح این پرسش که چرا رسانه‌های غرب دو چیز را سانسور می‌کنند و یک پدیده مصنوعی را مدام جلوی دوربین‌ها منتشر می‌کنند، تصریح کرد: چرا آن‌ها رسانه‌هایی که جنایات اروپا و آمریکا را علیه بشریت از دوره برده داری و تبعیض علیه رنگین پوستان است به تصویر نمی‌کشند، مگر با حاشیه و نتیجه گیری‌های غلط.  
 
این عضو شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه چرا خونین‌ترین دوران تاریخ بشر همین قرن ۲۱ بوده و ده‌ها میلیون نفر هم کشته شده‌اند، گفت: جنایاتی که طی این چند دهه ارتش‌های ناتو و آمریکا علیه مسلمین شکل می‌دهند و از سلاح‌های ممنوع استفاده می‌کنند جلوی دوربین‌ها نمی‌روند و چرا مفاهیم واقعی قرآن در رسانه‌های غرب به درستی منتشر نمی‌شود. اما آنچه جلوی دوربین می‌آید، تصاویر سربریدن و به اسارت گرفتن زنان است.  
 
وی اظهار داشت: چرا اسلام تمدن ساز جایی معرفی نمی‌شود و چرا متن قرآن جایی خوانده نمی‌شود و چرا قرن‌ها اجازه ترجمه صحیح قرآن در اروپا داده نشده است و چرا سخنگویان اسلام را غربی‌ها معرفی می‌کنند و باعث می‌شوند که فضایی ساخته شود تا مسلمانان از اسلام شرمنده شوند و عقب نشینی کنند.  
 
این کار‌شناس فرهنگی با طرح پرسشی دیگر مبنی بر اینکه چرا رهبر انقلاب با رهبران غرب سخن نگفت و با جوانان آن سخن گفت، بیان داشت: چون رهبران غرب صداقت ندارند، اما جوانان که نسل آینده هستند، آینده غرب را به دست خواهند گرفت.  
 
این عضو شورای انقلاب فرهنگی با طرح پرسشی دیگر گفت: چرا جهان غرب در این عصر که به نام عصر روشنگری است، از قرون وسطی هم تاریک‌تر است.  
 
رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: چرا رسانه‌های غرب یک فیلم از زندانهای گوانتانامو و نظیر آن منتشر نمی‌کنند، اما از سربریدن تروریست‌ها به نام اسلام فیلم می‌سازند و چگونه است که یک رسانه در آمریکا و اروپا حق ندارد علیه صهیونیست حرف بزند و نام آن را مبارزه با یهود می‌نامند و علیه پیامبر اسلام، حضرت عیسی و حضرت موسی توهین می‌کنند و نام آن را آزادی بیان می‌گذارند و چرا از قرون وسطی به بعد رسانه‌های هالیوودی از این ترسیدند که قرآن به درستی ترجمه شود. چگونه است که آن‌ها افکار عمومی را نسبت به پیامبری فریب می‌دهند که حاضر نبود کسی را فریب دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: قرن ، تاریخ ، بشر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.