حقیقت‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نتانیاهو از ایران حمایت می‌کرد، باید در ماهیت جمهوری اسلامی شک می‌کردیم

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اگر رئیس رژیم پوشالی اسرائیل از ایران در کنگره آمریکا حمایت می‌کرد باید در ماهیت جمهوری اسلامی شک می‌کردیم، گفت: این رفتار و سخنان نتانیاهو علیه ایران کاملا طبیعی است و غیر از این هم توقع نداشتیم.

اگر نتانیاهو از ایران حمایت می‌کرد باید در ماهیت جمهوری اسلامی شک می‌کردیم
"منصور حقیقت‌پور" عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در  گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به سخنرانی نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران در کنگره آمریکا گفت: اگر رئیس رژیم پوشالی اسرائیل در سخنان خود از ایران حمایت می‌کرد باید در ماهیت جمهوری اسلامی شک می‌کردیم.

نماینده اردبیل، سرعین و نمین تصریح کرد: سخنان نتانیاهو در کنگره علیه ایران کاملا طبیعی است و غیر از این هم توقع نداشتیم.

حقیقت‌پور در واکنش به این سخن نتانیاهو در کنگره مبنی براینکه ایران "در وضعیت تحریم، 4 پایتخت عربی را به سیطره خود درآورده است اگر تحریم‌ها برداشته شود و اقتصادش تقویت شود چه روی خواهد داد" خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران غیر از آن که چهار پایتخت عربی را در سیطره دارد به زودی در پایتخت رژیم صهیونیستی هم قدرتمند شده و دمار از روزگارشان در می‌آورد. 

شایان ذکر است؛ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه (12 اسفند ماه) در کنگره آمریکا علیه برنامه اتمی ایران و توافق احتمالی هسته‌ای با تهران سخنرانی کرد اما 56 عضو دموکرات کنگره آمریکا این سخنرانی را تحریم کرده و از حضور در محل سخنرانی خودداری کردند.

همچنین به دلیل آنکه این سخنرانی با دعوت رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و بدون هماهنگی با کاخ سفید انجام شده بود، باراک اوباما رئیس جمهور و جان کری وزیر خارجه آمریکا از برنامه‌ریزی برای دیدار با نتانیاهو خودداری کردند.

علاوه بر این سوزان رایس مشاور امنیت ملی کاخ سفید و نانسی پلوسی عضو ارشد کنگره آمریکا نیز قبل از این به شدت از برنامه سخنرانی نتانیاهو در کنگره علیه توافق هسته‌ای احتمالی با ایران انتقاد کردند و اعلام کردند که این سخنرانی به تلاش‌های واشنگتن برای دست‌یابی به توافق هسته‌ای با ایران آسیب خواهد زد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار