سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختلال عاطفی فصلی موجب افزایش شدید وزن می‌شود

ابتلا به اختلال عاطفی فصلی که در زمان سرما شیوع بالایی دارد، می‌تواند موجب اختلال در متابولیسم بدن و در نتیجه افزایش شدید وزن می‌شود.

محسن عابدینی‌نیا، روانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،گفت‌:‌ برخی از افراد در طول فصل سرما دچار افزایش وزن می‌شوند و علت اصلی این مشکل خود را نمی‌دانند، به همین دلیل اقدام به درمان‌ها و روش‌های غیر اصولی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه درصد قابل توجهی از افراد دچار اضافه وزن به اختلالات عاطفی دچار هستند، تاکید کرد: ابتلا به اختلال عاطفی فصلی که در زمان سرما شیوع بالایی دارد، می‌تواند موجب اختلال در متابولیسم بدن و در نتیجه افزایش شدید وزن می‌شود.

عابدینی‌نیا، افزود: در واقع برخی از علائم اختلال عاطفی فصلی بیشتر مشاهده می‌شود که افزایش وزن به دلیل مصرف مواد قندی و همچنین خوابیدن زیاد از جمله این علائم است.

وی یاد آور شد: البته موضوع فوق به این معنی نیست که درصد افراد دچار به اضافه وزن که به اختلال عاطفی فصلی مبتلا هستند، بسیار بالا و نگران کننده است.

عابدینی‌نیا، خاطر نشان کرد:‌در واقع افرادی که دچار مشکلات عاطفی و افسردگی در زمستان هستند، باید بیشتر مراقب باشند که دچار اضافه وزن نشوند و از طرفی افراد دچار اضافه وزن نیز باید توجه داشته باشند که ممکن است دچار اختلال عاطفی و افسردگی فصلی باشند.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.