شواهد موجود نشان می‌دهند که موارد ابتلا به اختلال‌ عاطفی فصلی، در زمستان در بین افراد جامعه، نزدیک به دو برابر افزایش یافته و به ویژه در بین زنان شایع شده است.

محسن عابدینی‌نیا روانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: ‌افرادی که دچار اختلال عاطفی فصلی می‌شوند، علائم مختلف و قابل تشخیصی را از خود بروز می‌دهند که افسردگی، گوشه نشینی، خواب زیاد و افزایش غیر طبیعی اشتها از جمله مهم ترین این علائم است.

وی با بیان اینکه افسردگی و اختلال عاطفی فصلی در اواخر پاییز و زمستان بیشتر مشاهده می‌شود، تاکید کرد: ‌شواهد موجود نشان می‌دهند که موارد ابتلا به اختلال عاطفی فصلی در زمستان در بین افراد جامعه، نزدیک به دو برابر افزایش یافته و به ویژه در بین زنان شایع شده است.

عابدینی نیا گفت:‌ اغلب موارد اختلال عاطفی فصلی در بین زنان مشاهده می‌شود و افراد جوان نیز درصد بالایی از مبتلایان به اختلال و افسردگی عاطفی فصلی را تشکیل می‌دهند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه ترشح هورمون‌هایی نظیر ملاتونین که مربوط به خواب است، در مکان‌های تاریک و روزهایی که شب طولانی‌تری است، بیشتر صورت می‌گیرد، لذا اقداماتی نظیر پرهیز از قرار گرفتن در مکان‌های تاریک می‌تواند از تشریح زیاد ملاتونین کاسته و از بروز اختلال عاطفی فصلی تا حد زیادی پیشگیری کند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار