سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون عمليات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها:

شش راه هوایی جدید به بهره‌برداری می‌رسد

معاون عمليات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور از کاهش 450 کيلومتری مسيرهای هوايی و بهره‌برداری از شش راه هوايی جديد از 16 بهمن خبر داد.

به‌ گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌ عمومي شرکت فرودگاه‌هاي کشور، ابراهيم شوشتري با اشاره به اينکه در شش ماه گذشته، 11 راه هوايي بين‌المللي تاسيس و بهره‌برداري شده است، گفت: بهره‌برداري از شش راه هوايي مستقيم ديگر تحول عظيمي در پروازهاي کشور به‌ويژه پروازهاي داخلي ايجاد خواهد کرد.

وي خاطرنشان کرد: با بهره‌برداري از شش مسير هوايي جديد در مجموع دو هراز و 835 کيلوگرم سوخت و 31.5دقيقه در زمان صرفه‌جويي مي‌شود.

شوشتري اظهار داشت: اين اقدام علاوه بر تنظيم جريان پرواز و روان‌سازي ترافيک هوايي، کاهش مصرف سوخت و کاهش توليد آلاينده‌هاي زيست محيطي، افزايش سطح رضايت‌مندي بهره‌برداران داخلي و بين‌المللي از فضاي جمهوري اسلامي ايران را  همراه خواهد داشت.

معاون عمليات هوانوردي کشور خاطرنشان کرد: ساماندهي فضاي کشور و تاسيس راه‌هاي هوايي مستقيم که از سال‌هاي گذشته در دستور کار شرکت فرودگاه‌هاي کشور قرار داشت ، با بهره‌برداري از 6 مسير هوايي وارد مرحله جديدي مي‌شود.

وي تصريح کرد: به منظور استفاده بهينه از فضاي هوايي کشورها و فرودگاه‌ها و در چارچوب صرفه‌جويي در ميزان مصرف سوخت، استهلاک هواپيما، کاهش آلاينده‌ها و حفظ محيط زيست، وقت مسافران و افزايش بهره‌وري از سال هاي گذشته سازمان جهاني هواپيمايي کشوري(ايکائو) در اسناد خود کشورها را به تاسيس راه‌هاي هوايي مستقيم و موازي ترغيب کرده ‌است.

معاون عمليات هوانوردي شرکت فرودگاه‌ها اظهار داشت: شرکت فرودگاه‌هاي کشور و سازمان هواپيمايي کشوري با بررسي و ارائه پيشنهاد در دوره‌هاي مختلف تلاش کردند  با همکاري و هماهنگي نزديک با ستاد کل نيروهاي مسلح و ساير ارگان‌هاي مرتبط، براي تاسيس راه‌هاي هوايي مستقيم و موازي اقدام کنند که از سال گذشته شوراي عالي امنيت ملي نيز به‌منظور تسهيل در روند تصويب و بهره‌برداري راه‌هاي مستقيم و موازي، راهبري جلسات مشترک را بر عهده داشت.

مسيرهاي جديد شامل  کيش- مشهد ؛  کرمان- مشهد ؛ بندرعباس-تبريز ؛  اهواز- مشهد ؛ تهران- ساري و تهران- گرگان است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.