سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظام مهندسي معدن صاحب قانون جامع مي‌شود

رئيس سازمان نظام مهندسي معدن از ارائه لايحه قانون جامع نظام مهندسي معدن به مجلس شوراي اسلامي در اينده نزديک خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، هرمز ناصر‌نيا در نشستي خبري با اشاره به عضويت 32 هزار نفر در سازمان نظام مهندسي معدن، افزود: استان تهران با بيش از 3 هزار و 600 عضو بيشترين عضو را دارد و استان بوشهر با کمتر از 200 عضو در رده پايين است.

ناصرنيا با اشاره به برگزاري پنجمين دوره انتخابات هيات مديره نظام مهندسي معدن، گفت: اين انتخابات در 30 استان و روز هفتم اسفند برگزار مي‌شود و نتيجه آن 9 اسفند اعلام خواهد شد.
وي تصريح کرد: داوطلبان براي عضويت در هيأت مديره نظام مهندسي معدن ‌نام نويسي کرده‌اند که به 537 نفر مي‌رسد و 512 نفر مرد و 25 نفر هم از بانوان هستند.

ايرواني همچنين از الزام معدنکاران براي گذراندن يک دوره ايمني معادن پيش از اغاز فعاليت خبر داد و گفت: از سال 95 به بعد اگر معدنکاري دوره ايمني را نگذراند ، حق ورود به معدن و انجام فعاليت معدني را نخواهد داشت.

وي افزود: سازمان نظام مهندسي بيش از دو هزار بازرسي از معادن کشور انجام داد که نتايج آن در اختيار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت و صلاحيت تعدادي از معادن کشور که به تعهدات خود در اصول استخراج و استانداردهاي لازم عمل نکرده بودند ، سلب شد.

بنابراين گزارش مديرکل نظارت بر امور معادن وزارت صنعت ، معدن و تجارت هم گفت : سال گذشته فقط 500 ميليون تومان از بودجه 18 ميليارد توماني اين سازمان محقق شده است.

عباسعلي ايرواني در ادامه اين نشست خبري افزود: پارسال 600 ميليارد تومان وصول حقوق دولتي معادن داشتيم که قرار بود 3 درصد آن و 18 ميليارد تومان به سازمان نظام مهندسي معدن پرداخت شود که حدود 500 ميليون تومان به اين سازمان اختصاص يافت و بسيار کمتر از سهم قانوني سازمان نظام مهندسي معدن از حقوق دولتي معادن بود.

وي تأکيد کرد: بودجه سازمان نظام مهندسي معدن از حقوق دولتي را افزايش مي دهيم.

ايرواني با اشاره به واگذاري برخي وظايف وزارت صنعت به سازمان نظام مهندسي معدن، گفت: براي صدور مجوزهاي معدني بايد کارهايي مانند استعلام، ارائه طرح اکتشاف و بررسي محدوده‌هاي معدني انجام شود که اين فعاليت‌ها در سازمان نظام مهندسي معدن قابل انجام است./

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.