سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طی سفر به اسپانیا انجام شد

دیدار رییس اتاق بازرگانی با وزیر صنایع و اشتغال ايالت کاتالونيای اسپانيا

رئيس اتاق بازرگانی تهران در ادامه رايزنی‌های اقتصادی، تجاری و صنعتی در اسپانيا، با فيليپ پوئيج وزير صنايع و اشتغال ايالت کاتالونيای اسپانيا ديدار کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ وزير صنايع و اشتغال ايالت کاتالونيا با اشاره به اينکه 5 هزار و 100 شرکت خارجي در ايالت فعاليت مي کنند، گفت: شرکت هاي خارجي فعال در اين ايالت 30 درصد از کل شرکت هاي فعال در کاتالونيا هستند که به سرمايه گذاري 3 ميليارد يورويي در اين ايالت فعاليت مي کنند.

فيليپ پوئيج افزود: سرمايه گذاري خارجي در اين ايالت مجاز است و مانعي وجود ندارد.

وي با اشاره به اينکه نرخ بيکاري بيش از 20 درصدي سال گذشته را به 19 و 7 دهم درصد کاهش داديم ، گفت: البته اشتغال افراد تحصيلکرده فني و داراي مهارت در اولويت قرار دارد.

وزير صنايع و اشتغال ايالت کاتالونيا افزود : ماليات در اين ايالت ابزاري براي توسعه و نشان دهنده سهم بخش خصوصي در اقتصاد ايالت است.

وي با بيان اين که بانک مرکزي ما نيمه مستقل و وابسته و ملزم به مقررات حوزه يورو است، گفت: در اين ايالت شرکت ها با توجه به شناسايي در بانک هاي خصوصي، از خدمات بانکي و تسهيلات برخوردار مي شود.

پوئيج افزود: در ايالت کاتالونيا مشوق هاي بسياري براي شرکت هاي اين ايالت که در خارج از اسپانيا سرمايه گذاري مي کنند در نظر گرفته مي شود و  بسياري از شرکت هاي کاتالونيا هم اکنون در خارج از اين ايالت فعاليت مي کنند که ما در يافتن شريک و همکار براي اين شرکت ها فعال هستيم. وي گفت: علاقه بسياري براي همکاري با شرکت هاي ايراني در ميان فعالان اقتصادي کاتالونيا وجود دارد که اميدورايم با حضور هيأت هاي اقتصادي ، مناسبات اقتصادي و تجاري دو کشور افزايش يابد.

رييس اتاق بازرگاني تهران نيز در اين ديدار با اشاره به توانمندي هاي هيآت اقتصادي ايران در زمينه هاي مختلف صنعتي، تجاري و کشاورزي بر آمادگي شرکت هاي ايراني در همکاري مشترک با شرکت هاي کاتالونيا و اجراي طرح هاي مشترک دو و چند جانبه در ايران، اسپانيا و به ويژه کاتالونيا و ديگر نقاط جهان تاکيد کرد.

يحيي آل اسحاق افزود: امروز شرکت هاي ايراني به پشتوانه برخورداري از توانمندي نيروي انساني، تخصص هاي لازم و استفاده از فناوري هاي روز آماده همکاري با شرکاي اسپانيايي و کاتالونيايي هستند و طرف هاي کاتالونيايي در اين سفر مي توانند شرکاي خود را انتخاب کنند و با سفر به تهران و آشنايي با توانمندي هاي موجود در ايران آغازگر همکاري هاي دو کشور در شرايط جديد باشند.

وي گفت: شرايط کنوني ايران از فرصت هاي مختلف در حوزه هاي نفت، گاز، پتروشيمي، انرژي، کشاورزي، حمل و نقل، خودروسازي و قطعه سازي، تامين آب و تصفيه فاضلاب ، پر است و در حالي که رقباي اسپانيا از ديگر کشورهاي اروپايي مقدمات توسعه مبادلات تجاري رو فراهم کرده اند انتظار مي رود اسپانيايي ها فرصت را از دست ندهند.

ديدار با رييس موسسه توسعه تجاري و سرمايه گذاري کاتالونيا

رئيس اتاق بازرگاني تهران و هيأت همراه عصر امروز با رييس موسسه توسعه تجاري و سرمايه گذاري بارسلون ديدار کرد.

در اين ديدار آقاي خاويار بنيتزه سيلويانو گفت: ايران به علت واقع شدن در شاهراه تجاري جهان داراي ظرفيت گسترده اي در بازرگاني بين المللي است که حاضريم هر گونه حمايت و تسهيلات را براي شرکت هاي بارسلونايي طرف قرارداد با ايران ارائه کنيم.

وي افزود: شرکت هاي ايراني هر زمان در حضورشان در بارسلون نياز به حمايت داشته باشند حاضريم هم از نظر مشاوره و هم از نظر در اختيار دادن فضاي کار براي معرفي توانمندي ها، امکانات لازم را در اختيار قرار دهيم.

سيلويانو گفت: براي حضور مستقيم در طرح ها منع قانوني داريم اما براي تسهيل فرآيند تجاري شرکت هاي ايراني و بارسلونايي هر جايي که اتاق بازرگاني بارسلون به توافق برسد مي توانيم هماهنگي ها را انجام دهيم و هم در برگزاري نمايشگاه ها تسهيلات لازم را فراهم کنيم.

وي افزود: با الهام از ميدان نقش جهان اصفهان در حال ساخت ميداني در بارسلون هستيم تا گوشه اي از معماري بزرگ ايراني اسلامي را در شهر گردشگرپذير بارسلون به نمايش بگذاريم.

رئيس اتاق بازرگاني تهران هم در اين ديدار، برگزاري روز بارسلون در تهران و روز تهران را در بارسلون خواستار شد تا در سايه برگزاري تا زمينه آشنايي بيشتر از توانمندي ها و ظرفيت هاي فعالان اقتصادي دو طرف ايجاد شود و مبادلات هم سرعت گيرد.

آقاي آل اسحاق گفت: به عنوان اتاق بازرگاني تهران آمادگي داريم براي حضور فعالان اقتصادي کاتالونيا و به ويژه بارسلون در ايران و حضور فعالان اقتصادي ايران و به ويژه تهران در کاتالونيا کمک هاي لازم را ارائه کنيم تا هر چه سريعتر فعالان اقتصادي دو طرف که با طرف هاي مقابل خود در اين چند روز حضور در اسپانيا به تفاهم رسيده اند فعاليت هاي اجرايي را آغاز کنند.

وي تاکيد کرد: فعالان اقتصادي ايراني آمادگي دارند سهام شرکت هاي کاتالونيايي مايل به همکاري مشترک با طرف هاي ايراني را خريداري کنند تا براي توليد محصول در بازار ايران، اسپانيا و بازارهاي ديگر کشورها توليد کنند.

هيأت تجاري اتاق بازرگاني تهران همچنين امروز از مجموعه ورزشگاهي نيوکمپ شهر بارسلون بازديد کرد و از نزديک در جريان جذب گردشگر و امکانات جذب گردشگر که در اين مجموعه ايجاد شده است، قرار گرفت.

مجموعه ورزشگاهي نيوکمپ با داير کردن موزه، فروشگاه و امکان بازديد گردشگران روزانه 50 هزار يورو درآمدزايي از اين محل دارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.