سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک سوم بیماری‌های عفونی با نوع تغذیه در ارتباط هستند

بر طبق برخی از پژوهش‌ها بیش از یک سوم موارد بیماری‌های عفونی، با نوع تغذیه در ارتباط هستند و در واقع با اصلاح عادت غذایی می‌توان از بروز بسیاری از بیماری‌های عفونی جلوگیری کرد.

زین‌العابدین هروی، متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: در حال حاضر این موضوع ثابت شده که درصد بالایی از بیماری‌های عفونی و غیر عفونی، در نتیجه وضعیت بد غذایی بروز می‌کند و در موارد زیادی این نوع بیماری‌ها موجب مرگ فرد مبتلا می‌شود.

وی با اشاره به نقش عوامل غذایی در بروز بیماری‌های عفونی تاکید کرد: بر طبق برخی از پژوهش‌ها بیش از یک سوم موارد بیماری‌های عفونی، با توجه به نوع تغذیه افراد بروز کرده و در واقع با اصلاح عادات غذایی می‌توان از بروز بسیاری از بیماری‌های عفونی جلوگیری کرد.

هروی با بیان اینکه بسیاری از عفونت‌ها و مسمومیت‌ها با عوامل غذایی در ارتباط هستند، یاد آور شد: براساس بسیاری از پژوهش‌ها داشتن یک زندگی سالم به ویژه رعایت اصل تغذیه‌ای، می‌تواند اثرات به مراتب بهتری نسبت به سایر اقدامات داشته باشد و حتی افراد بیمار نیز نتیجه‌ای که می‌توانند از تغذیه مناسب بگیرند، شاید نتوانند از دارو و سایر روش‌های درمانی بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: لازم است که بیش از گذشته در مورد نوع تغذیه مناسب آموزش‌های لازم به افراد جامعه داده شود تا اینکه بتوان خطر بسیاری از بیماری‌ها و نارسایی‌ها را کاهش داد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.