سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگردان نمایش «پارازیت» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

هیأت نظارت جشنواره تئاتر فجر نمایشنامه «پارازیت» را تغییر دادند

اصلاحاتی که هر بار هیأت نظارت جشنواره تئاتر فجر در بازبینی‌ها به متن پارازیت می‌دادند باعث شدند نمایشنامه از بنیاد تغییر کند.

سیما رادان کارگردان نمایش «پارازیت» در بخش نسل نو سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به قصه پارازیت اظهار داشت: نمایشنامه یک زوج جوانی را روایت می کند که در حال اسباب‌کشی هستند و مهمان ناخوانده‌ای وارد خانه‌شان می شود و برای آنها بحرانی ایجاد می کند.

وی ادامه داد: شیوه اجرای نمایش رئال است و طراحی صحنه ما به دلیل اجرا در سالن انتظامی به صحنه‌ای ساده تبدیل شده است.

رادان تصریح کرد: متن «پارازیت» چهار مرتبه مورد بازبینی قرار گرفت و با اصلاحیه‌های فراوانی مواجه شد  که در واقع متن نمایش تغییر کرد اما با تمام این موارد اتفاقات خوبی برای نمایش پیش‌بینی کنیم.

وی افزود: 3 روز به اجرای نمایش «پارازیت» باقی مانده و متن نمایشنامه «پارازیت» به دلیل بازبینی ها از بنیاد تغییر کرده اما اکنون در حال تمرین‌های فشرده هستیم تا در نهایت اجرای خوبی داشته باشیم.

رادان گلایه‌هایی هم از دبیر خانه جشنواره تئاتر فجر داشت و ادامه داد: من از روز اول سالن چهارسو را برای اجرای نمایش به دبیرخانه پیشنهاد دادم و هر روز به همراه دستیارم حضوری درخواستمان را به دبیرخانه بازگو می کردیم اما در نهایت سالن استاد انتظامی در خانه هنرمندان را به ما تعلق گرفت که این موضوع علاوه بر ضرر مالی به طراحی صحنه ما هم ضرر زد و مجبور شدیم صحنه‌ای ساده داشته‌ باشیم.

وی در خصوص آثار بخش نسل نو در جشنواره بیان کرد: آثار بخش نسل نو از آنچه تصور می کردم در سطح پایین‌تری قرار دارد اما در کل تلاش بسیاری برای هر اثر صورت گرفته است.

گفتنی است؛ نمایش «پارازیت» به کارگردانی سیما رادان روز دهم جشنواره تئاتر فجر در 2 اجرای 17 و 19 در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان به روی صحنه می‌رود.


انتهای پیام/ رض

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.