سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود این ماده موجب افزایش ابتلا به کم‌خونی مگالوبلاستیک شده است

بر اساس بررسی‌های اخیر کمبود ویتامین B12 یا همان فولیک اسید، موجب افزایش موارد ابتلا به کم‌خونی مگالوبلاستیک و در نتیجه بروز برخی از مشکلات عصبی شده است.

کیوان احدزاده، متخصص هماتولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: از بین انواع کم‌خونی، نوع کم‌خونی ناشی از فقر آهن شیوع بالاتری داشته و با مصرف غذاهای حاوی آهن مانند گوشت، اسفناج و عدس، این نوع کم‌خونی را می‌توان کنترل و از آن پیشگیری کرد.

وی تأکید کرد: پس از کم‌خونی ناشی از فقر آهن، کم‌خونی مگالوبلاستیک شیوع قابل ملاحظه‌ای در مقایسه با سایر کم‌خونی‌ها دارد.

احدزاده تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های اخیر کمبود ویتامین B12 یا همان فولیک اسید، موجب افزایش موارد ابتلا به کم‌خونی مگالوبلاستیک و در نتیجه بروز برخی از مشکلات عصبی شده است.

وی افزود: ویتامین B12 به بدن در سالم نگه داشتن خون و سیستم عصبی کمک می‌کند.

احدزاده با بیان این که در کم‌خونی مگالوبلاستیک بدن گلبول‌های قرمز خونی تولید می‌کند که نمی‌تواند اکسیژن را به خوبی تحویل سلول‌ها و بافت‌ها دهد، یادآور شد: مرکبات، آب میوه‌ها، سبوس گندم و سایر غلات، بسیاری از سبزی‌ها، گوشت‌ها، صدف و همچنین قرص‌های مکمل حاوی فولیک اسید با دارا بودن ویتامین B12 می‌توانند خطر کم‌خونی مگالوبلاستیک را کاهش دهند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.