سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجویز و مصرف غیر منطقی دارو به اقتصاد درمان ضربه می‌زند

دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو با اشاره به اینکه با معضل تجویز غیرمنطقی دارو مواجه هستیم، گفت: تجویز و مصرف بیش از حد یا کمتر از حد ضمن ایجاد عارضه در بیمار سبب افزایش هزینه‌های درمانی می‌شود.

دکتر فاطمه سلیمانی دبیر کمیته کشوری تجویز ومصرف غیرمنطقی دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه افزایش تعداد اقلام دارویی تاثیری در درمان زودتر بیماری ندارد؛ اظهار داشت: صرفا شاهد تجویز بی رویه دارو نیستیم، بلکه مصرف غیرمنطقی نیز به علت ناآگاه بودن بیماران سبب تحمیل هزینه‌های زیادی به نظام سلامت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف دارو خیلی در کشور ما بالا نیست؛ خاطرنشان کرد: در واقع تعادل در مصرف دارو وجود ندارد که با راه اندازی بستر نسخه نویسی الکترونیکی؛ نظارت بیشتری بروی نحوه تجویز جامعه پزشکی به لحاظ تعداد اقلام و تنوع دارویی در نسخ خواهیم داشت.

به گفته سلیمانی نسخه نویسی الکترونیکی سبب تجویز درست دارو، نظارت آنلاین و ارسال گزارش عملکرد از سوی کمیته به پزشکان می‌شود، که این پروسه در نهایت رصد و کنترل بهینه اقلام دارویی را از بدو ورود به بازار تا رسیدن به دست مصرف کننده بدنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.