بیماران از پزشک خود تقاضای تجویز دارو نکنند

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:‌ بیماران نباید از پزشک خود تقاضای تجویز دارو کنند و تغییر دادن پزشک به دلیل توصیه و تجویز بیشتر دارو، کاری غیرمنطقی است.

علی‌اکبر مرادی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: برخی از افراد جامعه تصور می‌کنند که هرچه پزشک داروی بیشتری را تجویز کند، حتماً پزشک بهتری است و بیشتر به فکر بیمار بوده و در واقع کار خود را خیلی خوب بلد است.

وی گفت: پزشکان از این موضوع آگاه هستند که نباید برای هر نوع بیماری اقدام به تجویز انواع داروها کنند به ویژه آنتی‌بیوتیک‌ها و مسکن‌ها که داروهایی پرکاربرد هستند.

مرادی با اشاره به این که بیماران نباید به دنبال مصرف بیش از اندازه و غیرمنطقی داروها باشند، تاکید کرد:‌ در واقع بیماران نباید از پزشک خود تقاضای تجویز دارو کنند و تغییر دادن پزشک به دلیل توصیه و تجویز بیشتر دارو توسط پزشک، کاری غیرمنطقی است.

وی یادآور شد: اگر پزشک در برابر خواسته بیماران مقاومت کند، متأسفانه بیمار آن قدر پزشک خود را عوض می‌کند تا سرانجام پزشکی نصیب او شود که داروی بیشتری تجویز کند.

مرادی خاطرنشان کرد: هم تجربه و هم علم ثابت کرده که مصرف غیرمنطقی و بیش از اندازه دارو نه تنها کمکی به درمان کامل بیماری نمی‌کند، بلکه ممکن است عوارض بیماری را تشدید کرده و طول دوره درمان را نیز طولانی‌تر کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار