دکترجواد هروی، رئیس کمیته آموزش عالی مجلس در گفتگو با
خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: مدرکگرایی یکی از تبعات کمیگرایی در دانشگاهها به حساب میآید، یعنی بدون توجه به شاخصهای پژوهشی مدرک صادر شود و آرمان و هدف در این بین به فراموشی سپرده شود.
وی گفت: مدرکگرایی لطمات فراوانی به بدنه آموزشی کشور وارد ساخته است به گونهای که هم اکنون با این حجم فارغالتحصیل جویای کار در جامعه مواجه هستیم که هیچ تناسبی با نیاز کار و رشته تحصیلی خود پیدا نمیکنند.
وی با بیان اینکه رشد بی قواره کمی موجب فراموشی مسئله مهمی همچون آمایش سرزمین شده است، خاطر نشان کرد: نکته جالب توجه مخالفت برخی با توسعه کیفی است، لذا مجلس و بخصوص کمیته آموزش عالی عزم خود را جزم کرده که در برابر توسعه کمی بایستد و زمینه ایجاد دانشگاههای کارآفرین یا نسل سوم را به هر شکلی که شده فراهم سازد و در این راه با هیچ بخشی چه دولتی و چه خصوصی شوخی ندارد.
انتهای پیام/