سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود فیبر، عامل شیوع اختلالات روده‌ای است

کمبود مصرف مواد غذایی حاوی فیبر، تاثیرات منفی بر روی دستگاه گوارش گذاشته و به عنوان عاملی بسیار مهم در شیوع اختلالات روده‌ای مطرح است.

جعفر عادلی، متخصص بیماری‌های داخلی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: فیبرهای غذایی به دو دسته محلول و غیر محلول تقسیم می‌شوند که فیبر محلول به راحتی در آب حل شده و بافتی نرم را وارد روده می‌کند، اما فیبر غیر محلول که در آب تقریبا حل نمی‌شود بدون کوچکترین تغییری به انتهای لوله گوارشی می‌رسد.

وی گفت: کمبود مصرف مواد غذایی حاوی فیبر، تاثیرات منفی بر روی دستگاه گوارش گذاشته و به عنوان عاملی بسیار مهم در شیوع اختلالات روده‌ای مطرح است.

عادلی با بیان اینکه میوه‌ها و سبزی‌ها منابع غنی فیبر هستند، تاکید کرد: البته اگر منابع غنی فیبر به میزان زیاد مورد مصرف قرار گیرند، احتمال بروز مشکلاتی نظیر افزایش یا نفخ نیز وجود خواهد داشت.

وی یادآور شد: برای پیشگیری از مشکلات احتمالی، بهتر است همراه با مواد غذایی حاوی فیبر زیاد، آب هم به میزان کافی نوشیده شود.

عادلی خاطرنشان کرد: مصرف بیش از اندازه مواد غذایی حاوی چربی زیاد و برخی از لبنیات نیز ممکن است موجب بروز اختلالات روده‌ای و تشدید این نوع بیماری‌ها شود.




انتهای پیام/

برچسب ها: فیبر ، گوارش ، نفخ ، میوه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.