سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس جمهوری چین ماه آینده به "پاکستان "سفر می کند

برنامه سفر "شی جینپینگ" رییس جمهوری چین به پاکستان که برای شهریور ماه سال جاری پیش بینی شده بود اما به دلیل مسایل امنیتی لغو شد، به احتمال زیاد ماه آینده میلادی (فوریه) انجام خواهد شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،برخی منابع آگاه در پاکستان اعلام کردند: قبل از سفر رییس جمهوری چین به پاکستان، "وانگ یی" وزیر امور خارجه چین برای انجام مقدمات این سفر، در ماه فوریه به اسلام آباد خواهد آمد.
چند روز پیش نیز "پرویز رشید" وزیر اطلاع رسانی پاکستان سفر رییس جمهوری چین به پاکستان در ماه فوریه را تایید کرد اما گفت که هنوز زمان دقیق این سفر نهایی نشده است.
حدود نیمه شهریور ماه گذشته، با وجود اینکه تمام مقدمات سفر شی جینپینگ به اسلام آباد فراهم شده بود، طرف چینی به دلیل حضور تعداد زیادی از تحصن کنندگان مخالفت دولت پاکستان در خیابان های پایتخت این کشور، این سفر را لغو و به زمانی در آینده موکول کرد.
بعد از لغو سفر رییس جمهوری چین به اسلام آباد، 'محمد نواز شریف' نخست وزیر پاکستان حدود دو ماه پیش برای شرکت در اجلاس 'اپک' به پکن سفر کرد و در حاشیه این اجلاس، ضمن دیدار با رییس جمهوری چین، قراردادهای زیادی در مجموع به ارزش بیش از 40 میلیارد دلار با چین امضا کرد.
انتهای پیام /ض
منبع:ایرنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.