روند اعدام تروریست ها در پاکستان که از حدود یک ماه پیش و پس از حادثه حمله تروریستی به مدرسه پیشاور، بار دیگر از سر گرفته شده است، امروز (سه شنبه) شدت بیشتری یافت و هفت نفر از این افراد بامداد امروز در شهرهای مختلف این کشور به دار آویخته شدند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، این اعدام ها در شهرهای مختلف پاکستان انجام شد. دو نفر در شهر "فیصل آباد" واقع در ایالت پنجاب به جرم دست داشتن در حمله تروریستی ناکام سال 2003 علیه "پرویز مشرف" رییس جمهوری وقت پاکستان، اعدام شدند.
 
سه نفر دیگر هم در شهر "سکر" واقع در ایالت سند به جرم دست داشتن در یک حمله تروریستی در سال 2001 اعدام شدند.
 
در شهر روالپندی هم یک تروریست به جرم کشتن دو افسر پلیس در سال 2004 به دار آویخته شد و سر یک تروریست دیگر هم در شهر کراچی به جرم ترور یک وکیل در سال 2003 بالای چوبه دار رفت.
 
از زمان حمله تروریستی 25 آذر به مدرسه ای در شهر پیشاور که به کشته شدن بیش از 130 دانش آموز منجر شد، تا کنون دست کم 16 نفر از افراد متهم به دست داشتن در حملات تروریستی در پاکستان، به دار آیخته شده اند. بیشتر افرادی که اخیرا در پاکستان اعدام شده اند، کسانی هستند که در اقدامات تروریستی علیه پایگاه ها و مقامات ارتش از حمله ژنرال پرویز مشرف در زمان ریاست جمهوری وی نقش داشتند.
 
"محمد نواز شریف" یک روز پس از وقوع حمله تروریستی مرگبار به مدرسه پشاور، اجرای حکم مجازات مرگ را برای افرادی که در حملات تروریستی در این کشور دست داشته اند، تصویب کرد.
 
اجرای حکم مجازات مرگ در پاکستان در سال های گذشته رایج بود اما به دلیل فشارهای بین المللی از سوی دولت ها و نهادهای مدعی حمایت از حقوق بشر، دولت پاکستان در سال 2008 میلادی اجرای اینگونه احکام را ، حتی در مورد تروریست ها، به حالت تعلیق درآورد.
 
اما اکنون نواز شریف دوباره به این نتیجه رسیده است که مجازات مرگ، حداقل مجازات برای کسانی است که با انجام اقدامات تروریستی، جان انسان های بی گناه را می گیرند.
 
مردم پاکستان از دولت و دستگاه قضایی این کشور انتظار دارند حکم اعدام را در مورد تمام افرادی که جرم آنان در دست داشتن در اقدامات تروریستی ثابت شده است، بدون هیچ گونه تبعیض و اغماض، اجرا کنند.
 
قرار است روند اعدام مجرمانی که در اقدامات تروریستی دست داشته اند، در آینده نیز ادامه یابد. وزیر کشور پاکستان گفته است که حدود 500 نفر از این افراد در آینده نزدیک اعدام خواهند شد.
 
نمایندگان مجالس ملی و سنای پاکستان روز گذشته به خواسته دولت برای اصلاح برخی قوانین این کشور برای ایجاد دادگاه های نظامی برای تروریست ها و محاکمه غیرنظامیان متهم به دست داشتن در حملات تروریستی در این دادگاه ها، رای مثبت دادند. تصویب خواسته های اخیر دولت از سوی مجلس نمایندگان، عملا موجب تسریع روند اعدام افراد مظنون به تروریست در پاکستان خواهد شد.
 
گزارش ها به نقل از منابع رسمی پاکستان حاکی است حدود سه هزار و 400 نفر به اتهام دست داشتن در اقدامات تروریستی، در این دادگاه ها محاکمه خواهند شد.
 انتهای پیام /ض
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.