سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد

طراحی و اجرای 5 کلان شهر منطبق برنظام تحول سلامت توسط دانشگاه و دانشگاههای همجوار

زرقی گفت: در نظر داریم طراحی5 کلان شهر بصورت شبکه ای و به کمک چندین دانشگاه همجوار و همسو با سیاست ها در سطح کشورصورت گیرد .

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت:یکی از برنامه های بسیار مهم ما در حوزه معاونت پژوهش و فناوری طراحی5 کلان شهر بصورت شبکه ای و به کمک چندین دانشگاه همجوار و همسو با سیاست ها در سطح کشور انجام شود. این معاونت سرمایه گذاری بالایی در این خصوص انجام می دهد و این کلان طرحها توسط مراکز منتخب دانشگاه و با همکاری دانشگاههای همجوار با محوریت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام می شوند.

وی ادامه داد: نتیجه این طرحهای کلان که عمدتا منطبق برنظام تحول سلامت است؛ علاوه بر آن که منجر به انجام پژوهشهای کاربردی و رفع نیازهای نظام سلامت و مردم خواهد شد ،می تواند در مجلات بسیار معتبر جهانی نیز به چاپ برسد و ما را در راستای محوریت در امر پژوهش یاری کند.

زرقی تاکید کرد:براساس مطالعات علم سنجی در 4 سال گذشته نیمی از اعضای هیات علمی فرصت چاپ مقاله در پایگاههای معتبر علمی و پژوهشی نظیر ISI را نداشتند. بنابراین معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه با بسترسازی در زمینه آموزش پژوهشگران و برگزاری کارگاههای پایه تخصصی در زمینه طرحهای پژوهشی انتظار دارد اعضای هیات علمی به بحث پژوهش بیشتر ورود کنند و افرادی که در حال حاضر در صحنه پژوهش فعال هستند نیز در آینده با انجام کارهای تیمی گسترده تر به سمت کارهای کلان تر پژوهشی پیش روند .

وی خاطر نشان کرد:همچنین گروههای فعال پژوهشی که سهم قابل توجهی در تولیدات پژوهشی دانشگاه دارند باید ضمن ارتباط با مراکز مرتبط، بحث هم افزایی پژوهشی را اجرا کنند . این معاونت سعی دارد با ایجاد مرکزی به پژوهشگران کمک کند تا داده های پژوهشی خود را که تاکنون فرصت ارائه آن را نداشته اند به صورت مقاله به نگارش در آوردند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.