زرقی گفت: حفظ رتبه پژوهشی دانشگاه از دیگر دغدغه‌های این معاونت است. امسال 21 درصد رشد پژوهشی را شاهد بودیم و انتظار می رود که در سال آینده نیز شاهد چنین رشد چشمگیری باشیم، زیرا حفظ رشد مهمتر از رشد اولیه است

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی براساس آخرین رتبه بندی نظام ESI در نوامبر 2014 رتبه دوم کشوری و رتبه 582 جهانی را به خود اختصاص داد و با 400 پله افزایش رتبه بیشترین رشد را در میان دانشگاههای علوم پزشکی کشور داشت.

وی در خصوص دغدغه‌های حوزه پژوهشی اظهار داشت: مهمترین دغدغه معاونت تحقیقات و فناوری اعتبارات پژوهشی و تخصیص بودجه‌های پژوهشی در شان و در خور دانشگاه است تا بتوانیم این بودجه را به مراکز جاری و ساری کنیم و نگرانی مالی پژوهشگران رفع شود. البته با حمایتهای ویژه ریاست دانشگاه در حال حاضر خلا بودجه‌ای که در بودجه بندی دانشگاه با آن مواجه بودیم مرتفع شده است که جای تشکر ویژه دارد.

وی ادامه داد: حفظ رتبه پژوهشی دانشگاه از دیگر دغدغه‌های این معاونت است. امسال 21 درصد رشد پژوهشی را شاهد بودیم و انتظار می‌رود که در سال آینده نیز شاهد چنین رشد چشمگیری باشیم، زیرا حفظ رشد مهمتر از رشد اولیه است.

زرقی عنوان کرد: به اعتقاد من ارتباط با نهادهای بالادستی، صندوق‌های پژوهشی، وزارت بهداشت، ارائه توانمندی دانشگاه به مراکز تصمیم ساز از راهکارهای کاهش دغدغه این معاونت به شمار می آید و خوب است بدانید که امسال علاوه بر حمایتهای ریاست دانشگاه توانستیم از مراکز خارج از دانشگاه اعتبارات و منابع نسبتا قابل قبولی جذب کنیم اما متاسفانه با توجه به تعداد هیات علمی، مراکز و دانشکده ها این منابع هنوز کافی نیست.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار