سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران:

دانشگاه علوم پزشکی تهران رکورد‌دار پیوند اعضا در کشور است

دکتر جعفریان گفت: دومین جلسه شورای پیوند اعضا در دانشگاه علوم پزشکی تهران برپا شد که ضمن بیان فعالیت‌های بالای این مرکز در حوزه پیوند اعضا گزارشات و فعالیت‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر علی جعفریان رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران رکورد دار پیوند اعضا در کشور است.به طوری که در پیوند مغز استخوان و سلولهای بنیادی، در مرز 5 هزار پیوند هستیم. همچنین آمار پیوند کلیه بالای 5 هزار است، در پیوند کبد حدود 320 پیوند انجام شده همچنین در دو مرکز امام خمینی و شریعتی در کل 350 پیوند قلب انجام گرفته است که این آمار در کل کشور کم‌‌نظیر است.

دکتر جعفریان ادامه داد: انجام 20 پیوند موفق ریه از دیگر افتخارات دانشگاه علوم پزشکی تهران است ضمن اینکه آمار پیوند قرنیه‌ هم بسیار زیاد است. همچنین در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، 3 بخش فعال پیوند کلیه، 2 بخش پیوند قلب، 1 بخش پیوند کبد، 1 بخش پیوند ریه و 2 بخش پیوند مغز استخوان فعال است.

وی ضمن اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران را اولین مرکزی دانست که در آن پیوند مغز استخوان انجام گرفت، افزود: پیوند عضو، پروسه بسیار سنگین و زمانبری است که هم از لحاظ علمی و هم اجرایی و عملیاتی نیاز به نیروهای از خود گذشته، با تجربه و متبحری دارد.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.