دکتر جعفریان گفت: ستادهای مختلف در سطح کشور و در استان ها تشکیل خواهد شد و نمایندگانی از سازمان نظام پزشکی، دانشگاه های علوم پزشکی و دادستانی بر روند اجرای تعرفه ها نظارت می کنند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر علی جعفریان رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران همزمان با 15 آبان ماه و اجرای کتاب جدید تعرفه ها به عنوان گام سوم طرح تحول سلامت گفت: در طول سالهای گذشته با واقعی نبودن تعرفه ها، جامعه پزشکی چه به مردم سوبسید درمانی ارائه می داد. در سیستم دولتی صد در صد این اتفاق می افتاد و در سیستم خصوصی نیز بسیاری از پزشکان این مشکل را داشتند.

به گفته دکتر علی جعفریان با این اوصاف عمده جامعه پزشکی دریافت های غیر متعارف از بیمار نداشتند و تنها گروه ناچیزی آلوده به دریافت های نامتعارف بودند که متاسفانه منجر به خدشه دار شدن جامعه پزشکی شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین با اشاره به این که این گروه معدود به هیچ وجه مورد تایید نبوده و نیستند، توضیح داد: نظارت بر این گروه معدود کار مشکلی نیست و ساز و کار مصوب هیات وزیران این نظارت را برای ما آسان می کند. به طوری که ستادهای مختلف در سطح کشور و در استان ها تشکیل خواهد شد و نمایندگانی از سازمان نظام پزشکی، دانشگاه های علوم پزشکی و دادستانی بر روند دریافت های غیرقانونی نظارت می کنند.

وی در ادامه با بیان این که مکانیزم برخورد با تخلفات کاملا روشن است، ولی گروه عمده جامعه پزشکی مورد هدف ما است تا بتوانیم آنها را با خود در اجرای کتاب جدید تعرفه ها همراه کنیم.

به گفته دکتر جعفریان البته هیچ چیز یک شبه اصلاح نخواهد شد ولی نگاه ما طوری است که تعرفه ها به سوی منطقی شدن یپش بروند. ضمن این که انتظار می رود بتوانیم در عرض 3 تا 5 سال به تعرفه های کاملا واقعی دست یابیم.

دکتر جعفریان با اشاره به تاکید سیاست های کلی سلامت بر تدوین تعرفه خدمات و مراقبت های سلامت مبتنی بر شواهد و بر اساس ارزش افزوده با حق فنی واقعی یکسان برای بخش دولتی و غیر دولتی گفت: جامعه پزشکی ما به هر حال علاوه بر خدوم بودن خبره است و شرایط را به جایی رسانده که از فرستادن بیمار به خارج از کشور بی نیاز شویم. به طوری که در سال کمتر از 20 بیمار به خارج از کشور فرستاده می شود. پس این جامعه را نمی توانیم متخلف فرض کنیم. عمده متخلفان نیز باید با ما همراه باشند و دریافت های غیررسمی را کنار بگذارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان گفت: عموم جامعه پزشکی ما را در اجرای کتاب جدید تعرفه ها همراهی خواهند کرد و اشکالات موجود در کتاب تعرفه ها نيز به تدريج رفع خواهد شد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار