سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام محمدی در نشست امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مطرح کرد؛

افزایش 10 برابری وقف در سال 92 نسبت به سال 88

رئیس سازمان اوقاف با بیان این که تا پایان سال 88 سالی 200 موقوفه داشته‌ایم، گفت: در سال 92 با دو هزار و 800 موقوفه افزایش ده برابری و در 9 ماهه اول سال 93 دو هزار وقف داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، صبح امروز در نشست مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشاورین وزرای دستگاه‌های اجرایی که به مناسبت هفته وقف در هتل ارم برگزار شد، "حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی" رئیس سازمان اوقاف کشور با بیان این که تا پایان سال 88 سالی 200 موقوفه داشته‌ایم گفت: در سال 92 تعداد موقوفات با افزایش ده برابری به دوهزارو 800 رسیده و در 9 ماهه سال 93 هم 2 هزار وقف داشته‌ایم.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی با اشاره به این که وقف مخصوص افراد پولدار نیست تصریح کرد: با خریدن یک کتاب هم می‌توانیم عمل را وقف را به جا آوریم.
 
وی با بیان این که دو بیمارستان تخصصی سرطان در تهران و شیراز از راه وقف بنا کرده‌ایم اظهار داشت: هزینه این بیمارستان دو هزار میلیارد تومان می‌شده است و چون پرداخت آن از توان یک نفر خارج بود این کار از طریق وقف جمعی انجام شد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی تاکید کرد: تجربه نشان می‌دهد در سایه وقف خدمات ارزشمند درمانی، آموزشی و فرهنگی داشته‌ایم و وقتی کسی وقف کرد موقوفه فقط در همین کار خاص می‌تواند استفاده شود.
 
وی اظهار داشت: حدود 500 مدرسه علوم دینی در کشور وجود دارد که موقوفه هستند.
 
وی با اشاره به تلاش‌های حکومت‌های گذشته برای از بین بردن سنت وقف و نام بردن از رضا خان و تلاش‌های او برای مبارزه با اسلام گفت: وقتی او به روی کار آمد به او خط دادند تا احکام اسلام را از بین ببرد و پسرش محمدرضا هم با اصلاحات ارضی زمین‌های کشاورزی را نابود کردند اما وقتی امام(ره) آمد سنت حسنه وقف را احیا کرد.
 
رئیس سازمان اوقاف کشور افزود: وقف قبل از اسلام در مسیحیت، یهود و حتی پیش از این‌ها هم وجود داشته و پیامبر اسلام آن را توسعه داد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی خاطر نشان کرد: در تاریخ اسلام وقف یکی از عوامل تمدن‌سازی بشربوده و دلیل آن وجود امامزادگان، مساجد و دانشگاه‌هایی است که در طول تاریخ بوده‌اند و به ما رسیده‌اند.
 
وی در پایان تاکید کرد: وقف در مالکیت سازمان اوقاف نیست و یک حکم الهی است. 

شایان ذکر است؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی در ابتدای این مراسم سالروز واقعه 9 دی را گرامی داشت و هم چنین شهادت امام حسن عسگری(ع) را تسلیت گفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: دولت ، وقف ، محمدی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.