رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در اوقاف خیران اموال‌شان را وقف می‌کنند، اگر نگاه دولت بر موقوفات ویژه باشد، می‌تواند مانند نفت ماندگار باشد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، غلامرضا تاج‌گردون، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در همایش فرصت‌ها و دستاوردهای اقتصادی موقوفات کشور با اشاره به نقش وقف به عنوان یک سرمایه ماندگار و نگاه دولت مانند نفت در اقتصاد مقاومتی افزود: سرمایه‌گذاری در موقوفات نیازمند اطلاعات ویژه و برنامه‌ریزی دقیق در اقتصاد مقاومتی است.
 
وی اظهار داشت: اگر بهره‌وری موقوفات کمتر از دولت باشد خیلی خطاست. مدل‌ها و روش‌ها و فکرهای نو که این اتفاقات صورت بگیرد با کاربرد روش‌های نوین می‌تواند نقش به سزایی در اقتصاد مقاومتی داشته باشد.
 
تاج‌گردون تصریح کرد: موقوفات و نیات خیران و واقفان در کشور می‌تواند رشد اقتصادی بالایی در زمینه تقویت اقتصاد مقاومتی و کاهش تحریم‌ها داشته باشد.
 
وی در پایان گفت: به دلیل استفاده نامناسب از نفت و مدیریت نادرست آن مدیریت کشور با مدیریت ضعیف مواجه شده است. رشد اقتصادی در کشور بعد از جنگ، نوسانات شدید در اقتصاد کشور به وجود آورده است. نوسانات اقتصادی باعث سخت‌تر شدن اقتصاد در زمینه نفت و قیمت آن شده است. با ظرفیت‌سازی  وقف و جایگزینی آن کمک بزرگی به اقتصاد مقاومتی و کاهش تحریم‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: وقف ، نفت ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار