سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

َآرام غذا خوردن خطر چاقی از 30 درصد کاهش می‌دهد

آرام غذاخوردن به معده این فرصت را می‌دهد که غذا را با آرامش هضم کرده و از این طریق می‌تواند خطر چاقی و اضافه وزن را تا 30 درصد کاهش دهد.

ابوالفضل وفایی نژاد متخصص غدد و متابولیسم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: برای کنترل بسیاری از اختلالات و بیماری‌ها، باید حجم وعده‌های غذایی را کاهش داده و در مقابل میان وعده‌های غذایی را بیشتر کرد. 

وی گفت: افرادی که سریع غذا می‌خورند، به معده خود اجازه نمی‌دهند که احساس سیری را اعلام کند و در نتیجه موادغذایی بیش از نیاز مصرف شده و فرد در معرض چاقی و اضافه وزن می‌شود. 

وفایی‌نژاد تأکید کرد: آرام غذا خوردن به معده این فرصت را می‌دهد که غذا را با آرامش هضم کرده و از این طریق می‌تواند خطر چاقی و اضافه وزن را تا 30 درصد کاهش دهد. 

وی خاطر نشان کرد: پیاده‌روی کردن پس از وعده‌های غذایی اصلی نیز می‌تواند خطر چاقی و اضافه وزن را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

وفایی‌نژاد با اشاره به اینکه مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها نیز می‌تواند خطر چاقی را کاهش دهد، یادآورشد: در مقابل باید از مصرف غذاهای حاضری و انواع فست‌فودها که حاوی چربی بالایی هستند نیز پرهیز کرد. 



انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.