سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأکید بر ریشه‌کنی تروریسم در سالگرد ترور بی‌نظیر بوتو

در هفتمین سالگرد ترور بی‌نظیر‌ بوتو، حزب مردم پاکستان ضمن تجدید پیمان با رهبر فقید خود اعلام کرد با کمک مردم تروریسم را ریشه‌کن خواهد کرد و شبه‌نظامیان در هر نقطه از کشور باشند پاکسازی خواهند شد.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، امروز 27 دسامبر مصادف با روز ترور بی نظیر بوتو اولین زن نخست وزیر در بین کشورهای اسلامی است.
 
طبق این گزارش امروز هفتمین سالگرد کشته شدن بی‌نظیر بوتو در سراسر پاکستان برگزار می‌شود.
 
بوتو بعد از اتمام سخنرانی انتخاباتی خود در حال بازگشت از شهر راولپندی بود که در منطقه لیاقت باغ هدف حمله تروریستی قرار گرفت.
 
لیاقت باغ منطقه‌ای است که لیاقت علی‌خان نخست وزیر سابق پاکستان نیز در این منطقه به ضرب گلوله کشته شد به از آن به بعد نام لیاقت باغ را برای آن انتخاب کردند.
 
بیت‌الله محسود از رهبران طالبان مسئولیت ترور بی‌نظیر بوتو را به عهده گرفت.
 
آصف علی زرداری رئیس‌جمهور سابق پاکستان و رهبر حزب مردم عنوان کرد: سالگرد کشته شدن بی نظیر بوتو در حالی برگزار می‌شود که طالبان با حمله به یک مدرسه تعداد زیادی از دانش‌آموزان را کشتند.
 
وی افزود: بی‌نظیر بوتو همیشه تأکید می‌کرد افراط‌گرایی و تعصب پاکستان را به تباهی می‌کشاند بنابراین باید با جدیت برای ریشه کن کردن گروه‌هایی چون طالبان که آتش جنگ فرقه‌ای را شعله‌ور می‌سازند، باشیم.
 
زرداری با تأکید بر اینکه صحبت‌های بی‌نظیر بوتو درباره افراط‌گرا‌ها درست بود از تلاش‌های کسانی که با گروه‌های افراطی به ویژه طالبان مبارزه می‌کنند تقدیر و تشکر کرد.
 
رئیس جمهور سابق پاکستان گفت: اتحاد مردم در برابر تروریست ها امیدوار کننده است و باعث می‌شود کسانی که در حال ریشه کن کردن تروریسم هستند دلگرم شوند.
 
وی افزود: افراط‌گراها به ویژه طالبان در صدد نابودی دموکراسی در کشور هستند و سعی دارند نظام خلافت را جایگزین کنند و این همان نظریه‌ای است که داعش در عراق و سوریه، بوکوحرام در نیجریه و گروه الشباب در کنیا از آن پیروی می‌کنند.
 
آصف علی زرداری اظهار داشت: در هفتمین سالگرد ترور بی‌نظیر‌بوتو حزب مردم ضمن تجدید پیمان با رهبر فقید خود اعلام می‌کند که با کمک مردم تروریسم را ریشه‌کن خواهد کرد و شبه‌نظامیان در هر نقطه از کشور باشند پاکسازی خواهند شد.
 
زرداری یاد و خاطره کسانی که در راه مبارزه با تروریسم کشته شدند را گرامی داشت و گفت: به خاطر تلاش همین افراد بود که تروریست‌ها نتوانستند در اهداف خود موفق شوند.
 
وی تلاش‌های افرادی را که در مقابل نظام دیکتاتوری ایستادگی کردند و با فدا کردن جان خود نظام دموکراسی را برای پاکستان به ارمغان آوردند قابل تقدیر دانست.
 انتهای پیام/ ض
منبع:فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.