سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای نخستین بار برگزار شد

مراسم گرامیداشت سال نو میلادی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران

با حضور 27 دانشجوی مسیحی مراسم گرامیداشت سال نو میلادی امروز 6 دی ماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمود طباطبایی رئیس واحد علوم پزشکی تهران در این مراسم با گرامیداشت و تبریک تولد حضرت مسیح(ع) به دانشجویان حاضر و همه مسیحیان کشور، زندگی وی را سرشار از رحمت، لطف، محبت، ارشاد و گذشت دانست و گفت: از بزرگترین معضلات جامعه بشری نبود گذشت است؛ متاسفانه همه به دنبال انتقام هستیم و خود را بدهکار مردم نمی‌دانیم و به دنبال این هستیم که به ما احترام بگذارند و خود احترام نمی‌گذاریم.

 وی با بیان اینکه عسیی(ع) پیامبر صلح و دوستی است، ادامه داد: در گفتار و کردار ایشان انتقام وجود ندارد و خود را مدیون مردم می‌دانند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران با تشریح سرگذشت آزار و اذیت‌ها به پیامبران الهی بویژه پیامبر اسلام(ص) گفت: با آن همه آزار و اذیت‌ها، ایشان آنها را وسیله تقرب به خداوند می‌دانند و برای ما و پیروان آن حضرت نوعی آموزش و روش زندگی مناسب است.

طباطبایی با بیان اینکه مشکل ما این است که نسبت به همدیگر گذشت نداریم، افزود: اگر احساس کنیم که نسبت به جامعه مدیون هستیم و باید در برابر مسئولیت خود پاسخگو باشیم، جامعه‌ای بر اساس زندگی پیامبران‌مان خواهیم داشت.

اقلیت‌ها همواره در ایران مورد احترام‌ بوده‌اند

وی در ادامه اظهار داشت: اینکه حضرت عیسی(ع) مبشر و پیام‌رسان پیامبر خاتم بوده برای دین ما و اسلام ما یک افتخار است؛ پیامبران از ابراهیم(ع) تا خاتم(ص) همه پیام وحدت، دوستی و مهربانی داشته‌اند، آنان برای ما پیام بزرگواری، احترام به دیگران، انسان بودن، دوری از خصایل رذیله و ... را به ارمغان آورده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران با تاکید بر اینکه اقلیت‌ها همواره در ایران مورد احترام‌ بوده‌اند، اظهار کرد: آنان در کنار ما براحتی زندگی می‌کنند و دارای حق و حقوق هستند و در مجلس ما دارای نماینده بوده و به صنعت و تکنولوژی ما کمک می‌کنند و بعد از انقلاب در نظام جمهوری اسلامی دارای جایگاه ویژه‌ای هستند و در دفاع مقدس نیز خود را شریک مشکلات مردم دانسته‌اند.

وی با بیان اینکه برادران و خواهران مسیحی ما به مقدسات و عقاید ما احترام می‌گذارند، گفت: احترام آنان به مقدسات و عقاید ما جزء ارزش‌های انسان‌های موحد است؛ زندگی سالم و پر از صلح و صفا برای بشریت آرزو می‌کنم به امید روزی که مهدی موعود (عج) به همراه یاران خود بویژه حضرت عیسی مسیح(ع) جهان را پر از عدل و داد کند و همراه با انسان‌های آزاداندیش و آموزه‌های‌شان بشریت را از گمراهی نجات دهند.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.