سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نواز شریف اعلام کرد

دور جدید مبارزه با تروریسم در "پاکستان"/ قول مساعد افغان‌ها برای همکاری

نخست وزیر پاکستان گفت: اجازه نمی‌دهیم شبه نظامیان بیش از این در پاکستان جولان دهند و از خاک این کشور برای آسیب رساندن به سایر کشورها استفاده کنند.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، نواز شریف نخست وزیر پاکستان در اجلاس کمیته طرح اقدام ملی برای مبارزه با تروریسم اظهار داشت: اگر به صورت جدی برای مبارزه با تروریسم وارد عمل نشویم نسل‌های آینده ما را به خاطر این سهل‌انگاری نمی بخشند.
 
وی افزود: رهبران کشورهای مختلف دنیا و تمام رسانه‌ها در جهان نسبت به اقدام پاکستان علیه تروریسم مشکوک هستند و سؤالات عجیبی در این زمینه مطرح می‌کنند.
 
نخست وزیر پاکستان گفت: دور جدید همکاری‌های خود با افغانستان را آغاز کرده‌ایم و دولت این کشور اطمینان داده در زمینه مبارزه با تروریسم با اسلام‌آباد همکاری می‌کند.
 
شریف بیان کرد: اجازه نمی‌دهیم شبه نظامیان بین از این در پاکستان جولان دهند و از خاک این کشور برای آسیب رساندن به سایر کشورها استفاده کنند.
 
وی افزود: دولت جدید افغانستان اطمینان داده از خاک این کشور برای آسیب زدن به پاکستان استفاده نخواهد شد و این موضوع عزم مقامات افغان برای مبارزه با تروریسم را نشان می‌دهد.
 
کمیته طرح اقدام ملی برای مبارزه با تروریسم پیشنهاداتی را مطرح کرده که قرار است با موافقت اعضای شرکت کننده تصویب شود، پیشنهادات مطرح شده عبارتند از اعدام تروریست‌ها، افزایش دایره فعالیت دادگاه‌های نظامی برای محکومیت تروریست‌ها در اسرع وقت و افزایش دامنه عملیات ضرب عضب به سراسر پاکستان
 
از پیشنهاداتی که برای مبارزه با تروریسم مطرح شده احزاب سیاسی با 8 مورد موافقت کرده‌اند اما در برخی موارد مانند فعالیت دادگاه نظامی هنوز اختلاف نظر وجود دارد و احزابی مانند حزب عوامی ملی، حزب جماعت اسلامی و حزب متحده قومی موومنت در این زمینه با سایر احزاب به توافق نرسیده‌اند.
 
نواز شریف در ادامه سخنان خود عنوان کرد: تصمیمات ناکار‌آمد مشکلی را حل نمی‌کند ما باید برای ریشه‌کن کردن تروریسم به فکر اقدامات عملی و جدی باشیم.
 
بعد از حادثه تروریستی پیشاور فرمانده ارتش پاکستان ظرف یک هفته 2 بار به کابل سفر کرده است. همچنین فرمانده ستاد مشترک افغانستان و فرمانده نیروهای ائتلاف نیز به اسلام‌آباد سفر کرده اند تا یک توافق جامع در زمینه مبارزه با تروریسم صورت گیرد.
 
پیش بینی می‌شود مجلس ملی پاکستان با تشکیل اجلاس ویژه موضوع مبارزه با تروریسم را بررسی کند همچنین نواز‌شریف امشب ساعت 8 به وقت محلی مردم را از تصمیمات دولت برای مبارزه با تروریسم آگاه خواهد کرد.
 
نخست وزیر پاکستان تأکید کرد: مردم تصمیمات ضعیف و ناکارآمد برای مبارزه با تروریسم را نخواهند پذیرفت بنابراین دولت مصمم است معزل تروریسم را حل کند.
 
در اجلاس طرح اقدام ملی برای مبارزه با تروریسم نمایندگانی از تمام احزاب سیاسی پاکستان از جمله اپوزیسیون و حزب تحریک انصاف که از مخالفان دولت است شرکت می‌کنند.
 
طبق این گزارش در این اجلاس حتی رهبران احزابی که در گذشته حامی مذاکره با طالبان بودند نیز شرکت کرده‌اند.
 
بر اساس این گزارش راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان یکی از اعضای اصلی شرکت کننده در اجلاس طرح اقدام ملی برای مبارزه با تروریسم می‌باشد.
 انتهای پیام/ ض
منبع:فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.