فرمانده ستاد مشترک ارتش افغانستان و جان کمپل فرمانده آیساف (نیروهای ائتلاف در افغانستان) با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کردند.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، شیر محمد کریمی فرمانده ستاد مشترک ارتش افغانستان و جان کمپل فرمانده آیساف(نیروهای ائتلاف در افغانستان) روز  (سه‌شنبه) با راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان ملاقات کردند.
 
ارتش پاکستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: فرمانده آیساف و محمد کریمی در سفر خود به پاکستان و ملاقات با فرمانده ارتش این کشور ضمن ابراز تأسف عمیق خود از حادثه تروریستی پیشاور عنوان کردند اجازه نمی‌دهند از خاک افغانستان برای آسیب رساندن به پاکستان استفاده شود.
 
طبق این گزارش، فرمانده ستاد مشترک افغانستان در این ملاقات اعلام کرد از تمام توان خود برای مبارزه با تروریسم استفاده خواهیم کرد.
 
بر اساس این گزارش، راحیل شریف نیز در این ملاقات با تشکر از عملیات نیروهای خارجی و ارتش افغانستان علیه طالبان پاکستان گفت: همکاری افغانستان برای مبارزه با شبه نظامیان امیدوار کننده است.
 
سخنگوی ارتش اعلام کرد: جان کمپل و کریمی ضمن تبریک به مناسبت عملیات‌های موفقیت‌آمیز ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی اطمینان دادند که برای مبارزه با تروریسم با پاکستان همکاری می‌کنند.
 
گزارش‌ها نشان می‌دهد فرماندهان نظامی دو کشور برای به اشتراک گذاری اطلاعات جهت کنترل بهتر مرز مشترک افغانستان و پاکستان به توافق رسیدند.
 
طبق این گزارش فرمانده آیساف و فرمانده ستاد مشترک ارتش افغانستان برای عملیات مشترک علیه شبه نظامیان به تبادل نظر با فرمانده ارتش پاکستان پرداختند.
 
بر اساس این گزارش، راحیل شریف در این ملاقات اطمینان داد که پاکستان حاضر است برای مبارزه با تروریسم در تمام زمینه‌ها با افغانستان و نیروهای خارجی مستقر در این کشور همکاری کند.
 
فرمانده ایساف عنوان کرد: از آغاز عملیات ضرب عضب شبه‌نظامیان به شدت آسیب دیده‌اند که این امر نشان دهنده موفقیت ارتش پاکستان در مبارزه با تروریسم می‌باشد.
 
گفتنی است بعد از سفر فرمانده ارتش پاکستان به کابل فرمانده ستاد مشترک ارتش افغانستان و فرمانده ایساف در مدت زمانی کوتاهی با سفر به اسلام‌آباد تلاش می‌کنند برای مبارزه عملی با تروریسم به توافق برسند.
انتهای پیام/ ض
منبع:فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.