سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

محکومیت 70پزشک مازندرانی به جرم قصور در درمان

70 پزشک مازندرانی به دلیل قصور در امر درمان بیمارانشان مجرم شناخته شده و به پرداخت دیه و ارش محکوم شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان ، دکتر علی عباسی با اشاره به اینکه این تعداد مجرمیت از میان 129 پرونده ای است که در سال های 90 تا 93 به پزشکی قانونی ارجاع شده است گفت : مهم ترین آن مرگ نوزادی بود که زردی داشت و با داروی اشتباه پزشک به کام مرگ فرو رفت.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اعلام این مطلب افزود: بیشتر تخلفات رخ داده از سوی پزشکان در سه گروه درمانی زنان، ارتوپدی و جراحی عمومی بوده است.

براساس اظهارات این مقام مسئول، قصور های صورت گرفته از سوی پزشکان مربوط به درمان نامناسب و سهل انگاری در درمان بیمارانی است که به آنها مراجعه کرده بودند.

عباسی، رسیدگی به این موارد قصور پزشکی شامل مواردی است که آسیب دیدگان برای شکایت به نظام پزشکی و دادگاه مراجعه کرده اند و احتمالاً موارد دیگری هم بوده که افراد آسیب دیده به دلایل ناآگاهی یا ناتوانی از پیگیری به دادگاه مراجعه نکرده اند.

دکتر عباسی در ادامه افزود: شکایت های صورت گرفته درباره قصور پزشکی ابتدا در نظام پزشکی مورد بررسی قرار می گیرد و سپس در صورت احراز تخلف و سهل انگاری صورت گرفته پرونده برای تعیین میزان قصور به پزشکی قانونی ارجاع می شود.

علی عباسی با اشاره به تشکیل 129 پرونده قصور پزشکی در مازندران بیان داشت: شایع ترین شکایات بیماران در مازندران از متخصصان زنان، جراحان عمومی، متخصصان ارتوپدی و دندان‌پزشکان است.

این مسئول با اعلام اینکه از بین پرونده های قصور پزشکی مازندران 55 درصد منجر به صدور محکومیت شد، خاطرنشان کرد: در پنج سال گذشته 180 پرونده در این زمینه تشکیل شد البته در سال جاری 19 پرونده با صدور رأی همراه بوده و به نتیجه رسید.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: محکومیت ، جرم ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.