سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شواهد موجود نشان می‌دهد

افزایش روز افزون هزینه‌های ناشی از پوکی استخوان

شواهد موجود نشان می‌دهد، موارد آسیب دیدگی‌های استخوان مرتبط با پوکی استخوان و به دنبال آن هزینه‌های ناشی از این بیماری، روز به روز در حال افزایش است.

محمد تکبیری دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: پوکی استخوان یا‌‌ همان استئوپروز یکی از مشکلات و اختلالات بسیار شایع است که در سنین سالمندی و به ویژه در زنان شیوع قابل توجهی دارد. 

وی تصریح کرد: مصرف کم مواد لبنی به ویژه شیر؛ ورزش نکردن و تحرک بدنی کم، مصرف برخی از دارو‌ها و مواد مخدر و تغییرات هورمونی از دلایل مهم بروز پوکی استخوان است. 

تکبیری گفت: اگر میزان بروز پوکی استخوان از اغلب کشورهای جهان کمتر است، اما این موضوع نباید مانع فراموش شدن اهمیت پیشگیری از پوکی استخوان شود. 

وی تاکید کرد: شواهد موجود نشان می‌دهند که موارد آسیب دیدگی‌های استخوانی مرتبط با پوکی استخوان و به دنبال آن هزینه‌های ناشی از این بیماری، روز به روز در حال افزایش است. 

تکبیری خاطر نشان کرد: بسیاری از داروهایی که برای درمان پوکی استخوان مورد استفاده قرار می‌گیرند از خارج وارد کشور می‌شوند که این دارو‌ها معمولا بسیار گران بوده و به فرد و خانواده‌اش هزینه‌های زیادی را تحمیل می‌کند. 




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.