سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده استان الانبار :

دولت عراق سلاح بیشتری در اختیار عشایر قرار دهد/ عشایر خط مقدم مبارزه با "داعش" در الانبار

نماینده استان الانبار در پارلمان عراق با اشاره به اینکه اوضاع امنیتی در استان حمایت تسلیحاتی بیش‌تر دولت مرکزی را می‌طلبد گفت: عشایر در خط اول مبارزه با تروریسم در عراق هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،"فارس الفارس"،نماینده استان الانبار تاکید کرد: اوضاع امنیتی در استان الانبار تسریع در روند تسلیح نیروهای امنیتی و عشایر را لازم می‌شمرد که در شرایط کنونی قادر به بیرون راندن تروریست‌های داعش از الانبار نیستند.
 
وی تاکید کرد سلاحی که دولت در اختیار استان الانبار قرار داده برای مقاومت در برابر حملات داعشی‌ها کافی نیست.
 
الفارس افزود:الانبار طی یک سال اخیر با حملات تروریستی داعش روبرو است و طی روزهای اخیر این حملات شدت بیش‌تری گرفته بخصوص که داعش بسیاری از نیروهای خود رابه این استان اعزام کرده و به رغم شکست‌های سنگینی که در دیگر استان‌های عراق متحمل شده توانست در الانبار به پیشروی‌هایی دست یابد.
 
نماینده استان الانبار افزود:با وجود آماده‌باش نیروهای حاضر در الانبار اعم از نیروهای ارتش و عشایر اوضاع امنیتی مساعد نیست چرا که حملات داعش بسیار بزرگ است و کمک‌های دولتی بخصوص در زمینه تسلیحاتی با قدرت داعش برابری نمی‌کند.
 
فارس از آنچه بی توجهی دولت به الانبار خواند انتقاد کرد و گفت: کمک‌ها حتی به اندازه‌ای که قدرت مقاومت و دفاع به تروریست‌های داعش را بدهد وجود ندارد چه برسد به اینکه بخواهیم پیشروی‌هایی داشته و به پیروزی‌هایی هم دست یابیم.
 
الفارس گفت:تروریست‌های داعش با نیروهای امنیتی سیطره بر شهر الرمادی مرکز استان نینوا را بین خود تقسیم کردند و این نشان می دهد اوضاع تا چه حد وخیم است.
 
نماینده الانبار در پارلمان عراق درباره گرایش مقامات و عشایر الانبار برای مسلح ساختن نیروهای خود توسط دیگر کشورها و از جمله ایران گفت:این مساله پس از عدم توافق نمایندگان استان با دولت مرکزی بر سر تسلیح عشایر صورت گرفت در حالی که ما تاکید می کنیم هر گونه حمایتی که از سوی هر کشوری باشد از طریق دولت مرکزی به دست ما خواهد رسید زیرا ضرورت حفظ حاکمیت عراق مطرح می‌شود.
 
فارس الفارس گفت: ما مجددا از دولت عراق خواسته ایم که به مطالبات نمایندگان استانی الانبار پاسخ بدهد و در غیر این صورت برای دستیابی به سلاح به دیگر کشورها متوسل می‌شویم.
 
عشایر الانبار از زمان آغاز بحران در برابر تروریست های داعش ایستاده اند
 
وی ادامه داد:عشایر الانبار از زمان آغاز بحران با ایستادگی در برابر تروریست‌های داعش قاطعیت خود را نشان دادند و هر چیزی غیر این گفته می‌شود برای گمراه کردن افکار عمومی و خدشه‌دار کردن نقش ملی و بزرگ عشایر است.
 
الفارس تصریح کرد: گزینه عشایر الانبار مبارزه با تروریسم و نبرد و مقاومت در برابر آن است و هیچ گزینه‌ای غیر این ندارند چرا که دفاع از خاک و ناموس قضیه‌ای ملی است و شعار «مرگ یا پیروزی» شعار همه ماست.
 انتهای پیام /ض
منبع:فارس

برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.